آمادگی ستاد بحران طبس برای بارندگی های پیش رو

تمام تمهیدات لازم برای مقابله با بارندگیها‌ و خطرات ناشی از سیلاب صورت گرفته است.

به گزارش طبس نیوز، خلیلی سرپرست معاونت استانداری و فرماندار ویژه طبس گفت: در پی هشدارهای جوی که از مدیریت بحران و هواشناسی استان به فرمانداری ویژه اعلام شد، بازیدی میدانی از مسیرهای سیلاب احتمالی که شهرستان طبس را تهدید میکند به عمل آمد.

خلیلی اعلام کرد: دو مسیر احتمالی و پر خطر و متفاوت وجود دارد که یکی رودخانه عباس بیک و دیگری رودخانه زین آباد که از بالا دست و پایین دست روستای گردشگری خرواست در مسیر سیلاب قرار دارد.

وی افزود:خانه هایی که در حاشیه رودخانه عباس بیک قرار دارند و یا مورد ساخت و ساز قرار گرفتند بیشتر در مسیر خطر احتمالی سیلاب قرار دارند و که باید هشدارهای جوی را جدی بگیرند‌ که این مناطق بیشتر مستعد حادثه هستند و باید ساکنین این مناطق مدیریت کنند.

وی در مورد مسیر رودخانه زین آباد هم اعلام کرد: شهرداری طبس در مورد این مسیر اقدامات اساسی و ویژه قرار داده تا مشکلی در مسیر عبور سیلاب بوجود نیاید.

خلیلی در ادامه گفت: این سامانه بارش زا در دو سه روز آینده و از شنبه بعدازظهر وارد استان و شهرستان طبس خواهد شد و تا آخر وقت دوشنبه ادامه پیدا می‌کند که باید در مورد خطرات احتمالی تمهیدات لازم مدیریت شود.

مسئول مدیریت بحران شهرستان طبس اعلام کرد: تمام دستگاههای اجرایی مدیریت بحران دست به دست همه دادند و تمهیدات لازم را برقرار نمودند و این بارندگی و رگباری بودن آن که پیش بینی شده میزان آن زیاد است خساراتی را وارد نکند وبا کمک و همکاری دستگاههای اجرایی مدیریت مناسبی را در رابطه با مدیریت سیلاب انجام دهند.

خلیلی همچنین در مورد جلسه برگزار شده مدیریت بحران گفت:در این جلسه که با حضور شهرداران و بخشداران سه بخش مرکزی ٫دیهوک و دستگردان انجام شد کلیه تمهیدات لازم برای مسیرهای ورودی سیلابها انجام و با دهیارهای روستاهای مجاور این سه بخش هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول درمورد مناطق گردشگری که در مسیر سیلاب قرار دارند گفت:از ۱۴روستای گردشگری که در سطح استان قرار دارد ۷روستا در شهرستان طبس وجود دارد که دو روستای آن منطقه ویژه گردشگری روستای خرو و ازمیغان است که در ایام نوروز مورد استقبال فراوان گردشگران قرار گرفتند که اگر از روز شنبه بارندگی آغاز گردد مسیر این دو روستا بسته و تمهیدات لازم صورت خواهد گرفت و از همشهریان عزیز درخواست میشود از تردد به روستاها در هنگام بارندگی خودداری نمایند.

وی گفت: همچنین با ورود سیلاب به سد نهرین با دستورات و طبق ضوابط اعلام شد برای جلوگیری از ورود لای و ته نشین نشدن آن در سد دریچه های سد باز میشود و آبی که از خروج سد حاصل میشود در بندهایی که کشاورزان تعبیه نمودند ذخیره میشود و تاکنون هیچ آبی که از خروج سد حاصل شده است به کویر راه پیدا نکرده است و همگی آن توسط کشاورزان کنترل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =