شهرستان طبس بالاترین درصد فرسودگی اماکن ورزشی استان را دارد

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: متاسفانه شهرستان طبس بالاترین درصد فرسودگی اماکن ورزشی استان را دارد که ما باید نگاه ویژه ای برای اختصاص منابع مورد نیاز برای تامین و بهسازی و حتی بازسازی اماکن ورزشی انجام دهیم.

حسن عزیزی در جمع خبرنگاران طبس افزود: سه راهبرد مهم ترین کاربردهای کاری من در اداره کل ورزش و جوانان است که بر اساس آن خط‌مشی ها و سیاست های کاری را تنظیم می‌کنیم. 

وی افزود: مورد اول پیگیری ظرفیت‌های قانونی برای توسعه ورزش و جوانان استان است که ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در قالب ماده ۱۸، ماده ۱۰، ماده ۶، ماده ۲۷ و ماده ۵ قانونگذار برای توسعه ورزش و جوانان پیش‌بینی کرده است. 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این ظرفیت ها را به خوبی دنبال کنیم و ظرفیت های شهرستان ها را احصا کنیم، می توانیم فضای جدیدی را برای توسعه زیرساخت‌ها و کمک به توسعه ورزش و جوانان ایجاد کنیم. وی گفت: دومین رویکرد ما ایجاد بستر استقلال و خودکفایی هیئت های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان است. 

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: باید جایگاه آنان را تقویت کنیم و تقویت جایگاه هم به تامین منابع مالی پایدار بستگی دارد. 

وی گفت: سومین رویکرد ما اصلاح نگرش و باورهای مردم به سلامت آنها در همه ابعاد از جمله سلامت جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی است و این به عنوان یکی از اولویت‌های ماست. 

عزیزی بیان کرد: در شهرستان طبس باید حتماً نسبت به تجاری سازی اماکنی که در حاشیه مجموعه‌های ورزشی وجود دارد اقدام شود و ما از این منبع درآمد به عنوان کمک به توسعه درآمدهای هیئت‌های ورزشی استفاده کنیم. 

وی گفت: متاسفانه شهرستان طبس بالاترین درصد فرسودگی اماکن ورزشی استان را دارد و در بازدیدهایی که من داشتم در مورد استخر فجر سالن ورزشی عفاف، کفپوش سالن ورزشی کوثر و… همه بیانگر این بود که ما باید نگاه ویژه ای را برای اختصاص منابع مورد نیاز برای تامین و بهسازی و حتی بازسازی اماکن ورزشی انجام دهیم. 

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در مورد استخر فجر که مدتی است تعطیل شده است به دلیل این بود که ما باید حداقل استانداردهای لازم را برای استفاده مردم فراهم کنیم. 

وی گفت: برنامه ما این است که با استفاده از ماده ۲۷ که در واقع واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و بهسازی و بازسازی آن است بتواند در مدت زمان مشخص این فضا را به چرخه حیات بازگرداند که هم خودش از انتفاع آن بهره‌مند شود و هم مردم بتوانند از سرویس‌دهی آن فضای ورزشی بهره‌مند شوند. 

عزیزی ادامه داد: در بازدیدی که من از استخر داشتم مشاور طرف قرارداد اداره کل خواهش کردیم که به شهرستان بیایند و برآورد خودشان را از میزان منابعی که مورد نیاز است که کاملاً استخر مدرن باشد را به ما بدهند.

وی افزود: نگاه شتاب‌زده و غیر فنی من این است که باید کل مجموعه بازسازی شود چون متاسفانه تاسیسات بسیار فرسوده است و اینکه ما بخواهیم یک یا دو میلیارد هزینه کنیم و بعد بخواهیم تعمیرات کنیم نگاه واقع بینانه و آینده نگرانه نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به رغم وجود ظرفیت‌های خوبی که شهرستان طبس در بحث اسپانسرهای ورزشی وجود دارد، آنقدر ما نتوانستیم با مجموعه اسپانسر ها و شرکت های معدنی ارتباط برقرار کنیم که با واسطه داشتن مسئولیت های اجتماعی بتوانند برای مردم و توسعه ورزش شهرستان کمک‌های پایداری را داشته باشند. 

وی تصریح کرد: البته تلاش های مهندس کریتی مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس و همکارانشان قابل تحسین است و مجموع خیلی خوبی داشتند و درهای این مجموعه به روی مردم باز است و این بیانگر نوع نگاه مدیریت این مجموعه است. 

عزیزی ادامه داد: شرکت زغال سنگ طبس یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای حمایت از تیم هندبال که تنها تیم لیگ برتری استان است مصوب کرده که تا این لحظه ۶۰۰ میلیون تومان را برای حضور هزینه کرده است. 

وی افزود: اما مهمترین مشکلی که ما در حوزه اسپانسرها به ویژه شرکت زغال سنگ داریم این است که شرکت به دنبال باشگاه داری نیست اما ما به دنبال آن هستیم که با تسهیل صدور مجوز باشگاه داری در رشته هایی که شهرستان دارای مزیت است بتوانیم فضای جدیدی را برای توسعه رشته ها تعریف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =