گردشگری با ولنگاری متفاوت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام بیرجند گفت: نباید شاهد باشیم عده ای به اسم گردشگر، شهرت فرهنگی استان را زیر سئوال ببرند.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس افزود: امر به معروف و نهی از منکر دایره ای وسیع دارد، امر به معروف و نهی از منکر آرمان های انبیاء و سید الشهداست و یک آمر به معروف از پا نمی نشیند تا به لطف خدا اقداماتش به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: متأسفانه هنوز مفهوم گردشگری تعریف نشده است، راه صحیح این است که از محققین بومی و انسان های آگاه در هر منطقه و شهرستانی برابر تخصصی که دارند کتاب های خاصی تدوین کنند که می تواند در خصوص منابع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی، علمی، اخلاقی، صنایع، هنر و غیره باشد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: هنگامی که گردشگری وارد بر استان می شود باید مطابق با زمانی که قصد ماندن در استان را دارد برنامه ریزی صورت گیرد و متناسب با هر بخشی، گوینده لازم همراهش باشد و به او آگاهی داده و خصوصیات مختلف منطقه را توصیف و در کنار آن فرهنگ خوب مردم، اسلام و انقلاب را منتقل کند.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت های امروزی برای انتقال فرهنگ، مسئله گردشگری است، ما می توانیم بر روی همگان تأثیر بگذاریم اما با ولنگاری مسئولین بعد از چهل سال هنوز تعریف صحیحی از گردشگری ارائه نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هشدار داد: برخی ها به اسم گردشگر وارد می شوند و با فرهنگ مبارزه می کنند و آنگاه فرهنگ زدایی مردم را گردشگری می نامند.

وی گفت: گردشگری که فرهنگ مردم را مورد هدف قرار می دهد از تروریستی که به جان مردم می افتد بسیار خطرناک تر است.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: منکر روز خاصی ندارد و در هیج روزی جایز نیست، نباید اینگونه تصور شود که اقدامات گردشگران در روز اربعین ممنوع و در روزهای دیگر آزاد و جایز باشد.

️وی افزود: نباید شاهد باشیم که یک عده وارد استان شوند و بداخلاقی ها را گسترش داده و برای مردم مصیبت ایجاد کنند و مردم نیز از خود بازتاب نشان دهند و با این همه شهرت فرهنگی زیبایی که دارند، همه به زیر سوال برده شوند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: ما خلأ قانونی نداریم بلکه با پدیده های ولنگاری، بی تفاوتی و سیاسی کاری روبرو هستیم، قانونگذار قوای سه گانه را تعریف کرده و هیچ کاری نباید بر روی زمین بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =