در جلسه ارتقاء ایمنی با حضور سرپرست اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راهآهن جمهوری اسلامی ایران عملکرد ایمنی اداره کل راه آهن شهر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
به گزارش طبس نیوز، در جلسه امروز که با حضور سرپرست اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راهآهن جمهوری اسلامی ایران و سرپرست اداره کل، روسای ادارات و واحدها برگزار شد مهندس ماسوری ضمن قدردانی از زحمات کلیه کارکنان به ویژه مدیریت این منطقه، اداره کل راه آهن شرق را منطقهای رو به رشد و دارای پتانسیلهای بالقوه عنوان کرد که برای توسعه و رشد نیاز به برنامهریزی و تلاش بیشتر دارد.
وی افزود: ایمنی شاخصه اصلی و سرمایه ارزشمند راهآهن است و در این راستا رویکرد ما میبایست پیشگیرانه و در راستای اعتلای فرهنگ ایمنی باشد.
ماسوری حمل و نقل ریلی را بهعنوان ایمن ترین شیوه حمل و نقلی در کانون توجهات افکار عمومی دانست و خاطرنشان ساخت ایمنی در یک مجموعه حاصل نمیشود مگر با مشارکت همه اعضای آن.
سرپرست اداره کل ایمنی و نظارت برشبکه راه آهن ج.ا.ا سهل انگاری را زمینه ساز حوادث دانست و گفت: در انجام وظیفه باید تعارفات را کنار بگذاریم.
وی ادامه داد: مهندس رسولی مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژهای به مقوله ایمنی دارد و وظیفه ماست که برای رفع نگرانیها، تمام تلاشمان را بکنیم و امیدوارم همواره راه آهن با ایمنی در افکار عمومی شناخته شود چراکه در کنار تمام موارد پیشرفت و توسعه ای ایمنی مقوله اصلی راه آهن است که بایستی همه همکاران در راستای ارتقا سطح ایمنی تمام تلاش خود را با اجرای دقیق مقررات و توکل بر خداوند متعال بکار گیرند.
سرپرست اداره کل راه آهن شرق نیز با تشکر از حضور مهندس حسن ماسوری سرپرست اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راهآهن جمهوری اسلامی ایران و بازدید از راه اهن شرق در روز تعطیل گفت: ایمنی بایستی سرلوحه تمام فعالیتها و اقدامات قرار گیرد.
مهندس رضا شرقی افزود: مسئولیت سنگینی در راه آهن شرق بر عهده ماست و اهدافی برای ما در نظر گرفته شده که وظیفه مااست با افزایش بهرهوری و مشارکت همه کارکنان و همچنین استفاده حداکثری از امکانات موجود به اهداف تعیین شده برسیم چراکه راه آهن شرق روند رو به رشد بسیار بالایی در جذب بار در چند سال اخیر داشته است و امیدوارم راه آهن شرق جایگاه خود را به عنوان قطب بارگیری راه آهن هم به دست آورد.
️ لازم به ذکر است: مهندس حسن ماسوری مدتی نیز مدیرکل راه آهن شرق بود.