تاسیس انجمن شورایاری در محلات طبس برای اولین بار

رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: انجمن شورایاری جهت تحقق و اجرای قانون شورا‌ها و تقویت مشارکت بیشتر شهروندان در ساماندهی امور مختلف شهر در محلات این شهر تشکیل می‌شود و این طرح برای اولین بار در کشور در یک شهرستان برگزار می‌شود.

طبس نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: انجمن شورایاری جهت تحقق و اجرای قانون شورا‌ها و تقویت مشارکت بیشتر شهروندان در ساماندهی امور مختلف شهر در محلات این شهر تشکیل می‌شود و این طرح برای اولین بار در کشور در یک شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، علیرضا عبدالرحیمی گفت: با توجه به حجم عظیم و گسترده مسائل و مشکلات مختلف شهری در ابعاد کمی و کیفی، رفع این مشکلات و بهبود شرایط مستلزم تمرکززدایی، مبارزه با آلودگی‌ها، تهیه طرح و پیشنهاد در زمینه‌های مختلف شهری، همکاری با شورای شهر در جهت توسعه موسسات عام المنفعه، آرامش و امنیت شهری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های جرم‌خیز، بهره گیری از نظرات و دیدگاه‌های آحاد مردم و نخبگان در جهت مشارکت واقعی، پایدار و نهادینه شورای اسلامی شهر طبس و در راستای اجرای بندهای ششم و هفتم ماده ۷۱ قانون تشکیلات و وظایف شورای اسلامی کشور اقدام به تاسیس انجمن‌های شورایاری در محلات طبس خواهد نمود.

وی گفت: این طرح برای اولین بار در کشور در یک شهرستان برگزار می‌شود و بیشتر در مراکز استان‌ها این طرح اجرا شده است و هدف اصلی از اجرای این طرح افزایش مشارکت مدنی و رفع مشکلات محلات است.

وی افزود: انجمن شورایاری جهت تحقق و اجرای قانون شورا‌ها و تقویت مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در ساماندهی امور مختلف شهری و جلب همکاری واقعی آنان در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: این انجمن خودگردان و باید توسط خود اهالی اداره شود که عضویت افراد افتخاری و داوطلبانه است.

وی ادامه داد: جهت اجرای این طرح و آغاز آن نیازمند همکاری شورای هیات‌های مذهبی و مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح محلات شهرستان هستیم تا با برگزاری انتخابات در هر محله‌ای یک شورایاری متشکل از ۳ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل با رای مردم انتخاب شوند که افراد باید شرایط کاندیداتوری را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =