گل استاندار در سفر یک روزه به طبس

استاندار خراسان جنوبی برای افتتاح و کلنگ زنی طرح های شاخص دهه فجر سفر یک روزه به شهرستان طبس داشت.

به گزارش طبس نیوز، محمدصادق معتمدیان برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح به شهرستان طبس سفر کرد.

گرچه انتظار میرفت در سال رونق اقتصادی طرحی نظیر سنگ آهن آفتاب شهر عشق آباد که فاز اول واحد کنسانتره آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم برای ۳۵ نفر، توسط استاندار افتتاح شود اما این طرح توسط معاون وی به بهره برداری رسید، این طرح ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن را دارد.

جا دارد یادی کنیم از سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت جوار ریلی که در دهه فجر سال گذشته توسط استاندار کلنگ آن بر زمین کوبیده شد اما او برای گرفتن تسهیلات دچار مشکلات متعدد و در نهایت با رد درخواست و عدم مساعدت بانک مواجه شد و مجبور به انصراف از این سرمایه گذاری عظیم شد که باعث اشتغال زایی برای ۷۰۰ نفر در طبس بود.

میطلبد در لا به لای تعریف و تمجیدهایی که گاها دور از انصاف نیست و در شرایطی که کشور ما با تحریم و بحران اقتصادی مواجه است مسئولین به رونق تولید، اشتغال زایی و سرمایه گذاری بخش های خصوصی از حد شعار فراتر و به عمل گرایی برسند.

اما استاندار افتتاح چمن مصنوعی عشق آباد و افتتاح ساختمان بهزیستی طبس را در دستور کار خود قرار داد.

احداث چمن مصنوعی در بخش دستگردان چمن با اعتبار بالغ بر ۴۷۰ میلیون تومان از محل تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و  بنیاد مستضعفان کشور تامین اعتبار شده است.

پنالتی گل محمدصادق معتمدیان به عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان از حاشیه های این مراسم بود.

همچنین طی مراسمی در مدرسه آمنه استاندارسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی یک هزار و ۸۶ کلاس درس در سطح استان به صورت همزمان افتتاح شد که سهم طبس۴۳ آموزشگاه بود.

مدرسه آمنه نیز با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی مقاوم سازی شده بود.

جعفریان معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس نیز تریبون را در دست گرفت و ضمن خوش آمدگویی از سالن ورزشی سخن گفت که ۱۴ سال از بر زمین زدن کلنگش میگذشت اما پیشرفت دیگری نداشته!

وی از کمبود کلاس و مدرسه در بخش دیهوک، از نیاز به آموزشگاه ۹ کلاسه استعدادهای درخشان پسرانه و تجهیز مدارس طبس گفت.

استاندار نیز به اعتبارات تخصیص داده شده به استان، تحول در بخش آبیاری تحت فشار و احیای قنوات، احداث طرح بزرگ ۱۰ هزار واحدمسکونی در مناطق کمتر برخوردار، احداث نیروگاه های خانگی، کاهش سه درصدی بیکاری در تابستان اشاره کرد و گفت: با وجود همه تحریم های ظالمانه شاهد عنایات ویژه در این استان هستیم.

دیدار با آقای هاشم طالبی مقدم جانباز ۷۰ درصد «بر اثر اصابت ترکش خمپاره در سال ۶۲» از دیگر برنامه های استاندار بود.

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه گازرسانی خراسان جنوبی در شهر دیهوک با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان از مهمترین طرح های شهرستان طبس بود که توسط استاندار کلنگ زنی شد.

از دیگر طرح ها پروژه ۵۰ هکتاری زمین بود که توسط استاندار کلنگ آن به زمین زده شد پروژه ای که به دلایل نامعلومی وضعیت آن تا موقع کلنگ زنی مشخص نشد اما امیداوریم با تدبیر استاندار خراسان جنوبی نور امید در دل های جوانان بی خانمان این شهر روشن شود.

عملیات اجرایی آماده سازی این زمین ها با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

بازدیدهای دیگری نیز در سفر استاندار گنجانده شده بود.

استاندار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =