تجهیز آتشنشانی فرودگاه طبس به خودرو کف ساز

خودرو کف ساز فرودگاهی طبس با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش طبس نیوز_ فاطمه ابوالحسنی رحمانی_ خودرو کف ساز فرودگاهی طبس با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال امروز با حضور مدیر کل فرودگاههای استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

سید علی اکبر سیدی سرپرست فرودگاه شهرستان طبس در مراسم بهره برداری از این خودرو گفت: این خودرو تولید داخل است که برنامه تحویل آن با حضور وزیر راه انجام شده است.

او با اشاره به اینکه وجود این خودرو‌ها برای افزایش ایمنی پرواز فرودگاه‌ها لازم و ضروری است، افزود: با توجه به ترافیک پروازی فرودگاه‌ها و نوع هواپیماها، سهمیه استان خراسان جنوبی دو خودرو بود که یک خودرو به بیرجند و یک خودرو به شهرستان طبس تعلق گرفت.

سیدی همچنین تاکید کرد : فرودگاه طبس در حال حاضر و با وجود این خودرو از نظر تجهیزات ، توانایی تامین ایمنی یک هواپیمای پهن پیکر مانند ایرباس را دارد.

در این مراسم همچنین پروژه گاز رسانی به فرودگاه طبس نیز افتتاح شد.

سرپرست فرودگاه شهرستان طبس در این خصوص گفت: پروژه گازرسانی با اعتبار سه میلیارد ریال در سال ۹۶ و ۹۷ تامین اعتبار و اجرا شد و در حال حاضر تمامی تاسیسات و ساختمان‌های جانبی فرودگاه  طبس گازرسانی شده است.

او افزود: گازرسانی به فرودگاه‌ طبس با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت مایع و کاهش آلایندگی هوا انجام می‌شود.

سلامی مدیر کل فرودگاههای خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: امید است در چهل و یکمین سالگرد این خودرو بتواند در جهت ارتقا امنیت فرودگاهی کمک کند.

فلاحی فرماندار طبس هم در این مراسم گفت: قدر دان تولید داخل، اندیشه ها، فرهنگ و نیروهای داخل کشور و فرزندان توانمند کشور ک علم را بومی سازی میکنند هستیم.

او از انجام به موقع قولها و رسیدن به موقع ماشین کف ساز آتشفشانی فرودگاه تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 14 =