افزایش۳۰ درصدی مصرف آب در طبس

مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: مصرف آب در روزهای آخر سال ۳۰درصد نسبت به ابتدای اسفند افزایش دارد طوری که از ۱۲۶ لیتر در روزهای دیگر به حدود ۱۷۰تا ۲۲۰ لیتر در آخرین روزهای سال می رسد.

طبس نیوز:مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: مصرف آب در روزهای آخر سال ۳۰درصد نسبت به ابتدای اسفند افزایش دارد طوری که از ۱۲۶ لیتر در روزهای دیگر به حدود ۱۷۰تا ۲۲۰ لیتر در آخرین روزهای سال می رسد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان، «محمد زاده مقدم» منابع آبی این منطقه را شامل ۲۴ حلقه چاه عمیق با توان برداشت ۲۱۲ لیتر در ثانیه عنوان کرد که آب مورد نیاز ۱۶ هزار و ۶۰۰ مشترک را تامین می کند مصرف روزانه این جمعیت هم ۱۵ هزار متر مکعب برآورد شده است.

بر اساس اطلاعات وی منابع آبی طبس از مقدار مصرف کمتر است اما کمی صر فه جویی درروزهای آخر سال مانع قطع آب می شود چون برای تابستان امسال اگر تصفیه خانه نهرین به بهره برداری نرسد و هوا هم گرم باشد احتمال قطعی آب زیاد است.

براساس محاسبات وی ۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب باعث ذخیره ۷۵ هزار متر مکعب آب می شود که جوابگوی نیاز۲ هزار و ۵۰۰ مشترک است، کمبود بارندگی امسال در طبس باعث کم شدن آب چاه ها و منابع آبی شده و از طرف دیگر عمق برداشت آب را هم زیاد می کند که با گذشت زمان و در آینده منابع آبی را دچار مشکل می کند چون از نظر کمی و کیفی مشکلاتی پیش می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =