گردهمایی دوست داران فرهنگ و توسعه شهرستان طبس برگزار شد

گردهمایی نخبگان طبسی سراسر کشور با عنوان «گردهمایی دوست داران فرهنگ و توسعه شهرستان طبس»، در محل سالن همایش‌های آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

طبس نیوز: گردهمایی نخبگان طبسی سراسر کشور با عنوان «گردهمایی دوست داران فرهنگ و توسعه شهرستان طبس»، در محل سالن همایش‌های آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز،در این مراسم محمدحسین اخوان صفار به عنوان رییس گردهمایی دوست‌داران فرهنگ و توسعه شهرستان طبس گفت: خداوند عنایت خاصی به شهرستان طبس کرده و پتانسیل‌های خاصی ما داریم که یکی از مهم‌ترین داشته‌های ما که کمتر به آن توجه شده منابع انسانی است.

وی افزود: گردهمایی یعنی نشستی با همه طبسی‌ها داشته باشیم و همه همشهریان نخبه خارج از طبس را دور هم آورده و به عنوان انجمن از نظرات و پیشنهادات استفاده شود و قرار بر این است که ما بتوانیم این ستاد را شکل داده و بانک اطلاعاتی از کل همشهریان به همراه سمت‌ها و توانمندی‌های آنان تشکلیل شود و بررسی شود که چه امکاناتی می‌توانند به شهر بیاورند و این طرح‌ها به عنوان یک بسته در آورده و آن را به یک پتانسیل تبدیل کنیم و ماده‌های با ارزشی که در طبس داریم بتوانیم به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی نیز ادامه داد: ما هم اکنون در طبس ماده بسیار با ارزشی کشف کرده‌ایم که برای صنعت هوا فضا مناسب است و مقدار آن نیز ۱۰ برابر اندازه بین المللی آن است که هم اکنون از خارج کشور وارد می‌شود.

اخوان صفار گفت: در تمام زمینه‌ها باید به نحو مطلوب به بررسی پرداخته شده و طرحی چند صفحه‌ای درست شده و در همه زمینه صنعت، معدن، گردشگری، روحانیت و… داشته باشیم و یکی از اهداف این جلسه این است که راه کار داده و بانک اطلاعاتی تشکیل داده و گروه‌های تخصصی را تفکیک کرده و کار را از فردا اجرایی کنیم.

وی در پایان افزود: امروزه دولت در این مرحله با مشکلاتی که دارد شاید نتواند سرمایه گذاری کلان انجام دهد و ما می‌خواهیم این کار در هر سطحی با هر بضاعتی که خواست سرمایه گذاری نماید و نیاز به کمک امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و معاون استاندار و فرماندار طبس را داریم.

لازم به ذکر است این مراسم با حضور دکتر سیدضیاء حقی فوق تخصص جراحی قفسه سینه و دبیر کنگره جراحان کشور، دکتر زهرا علیزاده ثانی بر‌ترین مخترع زن جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی، حجج‌اسلام رمزی از اساتید حوزه علمیه مشهد، سردار دکتر احمد اخوان مهدوی مسئول بهداری سپاه پاسداران کشور، مهدس مظلومی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشهد، علی محمدی رئیس ستاد عتبات عالیات استان خراسان جنوبی، دکتر عبدالهی رئیس دانشگاه افشار یزد، محسن عدل بخشدار مود بیرجند، مهدی اخوان‌صفار بخشدار زبرخان نیشابور ، دکتر مهدی شیبانی ، دکتر سعید شهامی و دکتر فتحی از جمله نخبگان طبسی،مسئولین شهرستان طبس،بخشدار بخش عشق آباد،خانواده معزز شهدا،بانوان و اصحاب رسانه برگزار شد.

همچنین در گردهمایی نخبگان طبسی سراسر کشور، دکتر محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، سید جلال هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس، حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس استاد حوزه و دانشگاه، محمدحسین اخوان صفار به عنوان مسئول برگزاری همایش و برخی نخبگان طبسی سخنرانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =