مسئولین در هر رده‌ای به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند

امام جمعه طبس با اشاره به نامگذاری امسال گفت: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ غرب را از روزنه‌های کوچک به ما القا کند و ما باید مواظب بوده و مسئولین باید در هر رده‌ای به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند.

طبس نیوز: امام جمعه طبس با اشاره به نامگذاری امسال گفت: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ غرب را از روزنه‌های کوچک به ما القا کند و ما باید مواظب بوده و مسئولین باید در هر رده‌ای به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های امروز نماز جمعه طبس در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) افزود: سعی کنیم در زندگی الگوگیری عملی از حضرت زهرا (س) داشته باشیم و ایام عزاداری مناسب شان حضرت داشته باشیم و رفت و آمدهای فروردین ماه ما را غافل نکند.

وی گفت: نامگذاری امسال مانند سال‌های گذشته که بر اساس حکمت، مصلحت، جهان بینی و آینده نگری مقام معظم رهبری بوده و هر سال بر اساس شرایط نامی تعیین می‌شود و این فقط یک نام نیست و مردم و مسئولین باید در جهت عمل کردن به آن تلاش نمایند و امسال با توجه به شرایط کشور و جهان نامگذاری شده است و دشمن در طول ۳۵ سال از راه نظامی و فرهنگی وارد شده ولی نتوانسته است اقدام کند و امروز از راه اقتصاد وارد شده و این نیز برای آنان خیالی باطل است و اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند و سال را به همین نام نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی باید در ایران حاکم باشد و همه رسوم که در زندگی یک انسان وجود دارد فرهنگ است که متاسفانه از فرهنگ اصیل فاصله گرفته‌ایم و با عزم ملی و مدیریت جهادی باید به آن برسیم و می‌طلبد طلاب، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه احساس تکلیف کنند و فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه حاکم شود.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ غرب را از روزنه‌های کوچک به ما القا کند و ما باید مواظب بوده و مسئولین باید در هر رده‌ای از ریز تا درشت به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: حضور مقام معظم رهبری در مناطق جنگی و تقدیر از برنامه‌ریزان این کار که عملی بسیار شایسته و لازم است، دشمن تلاش می‌کند فداکاری‌های رزمندگان ما را به فراموشی بسپارد و بعضی در داخل هم با قلم خود به دنبال همین هستند و با رفتن به مناطق عملیاتی باید از شهدا و خانواده‌هایشان درس ایثار، شهامت و شجاعت گرفت.

وی گفت: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی روزی که مردم عزیز با آگاهی و بصیرت پیدا کردند و برای تعیین نوع حاکمیت به رای مردم مراجعه شد و در سال ۵۷ گروه‌های سیاسی انواع حاکمیت را پیشنهاد می‌کردند و به فرموده امام و رای مردم جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر انتخاب شد و مردم تاکنون به جمهوری اسلامی وفاداری نشان داده‌اند و اختلاف بین سیاه و سفید و اقوام نبوده است.

وی ادامه داد: بعضی تلاش می‌کنند جمهوریت و اسلامیت نظام را ضعیف کنند ولی با پشتوانه مردم هرگز نخواهند توانست چنین افکاری داشته باشند.

امام جمعه طبس گفت: ۱۳ فروردین بر اساس سنت که مردم به طبیعت می‌روند در آستانه شب شهادت حضرت زهرا (س) خواهیم بود و مردم مراقب بوده و طبیعت را آلوده نکنیم و حق الناس و محصول مردم را ضایع نسازیم.

وی در پایان گفت: بر اساس تغییرات دولت نیاز به تحولاتی بوده که از فرماندار سابق آقای طالبیان مقدم که خالصانه تلاش کردند، تشکر می‌کنم و به فرماندار جدید آقای مهندس هاشمی که سابقه مدیریت بالای چندین ساله دارند تبریک گفته و خیرمقدم می‌گویم و آرزوی موفقیت داشته و عنایت داشته باشند.

وی ادامه داد: طبس شهر بسیار حساس و مهمی است که از نظر مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی زیربناهایی داشته و نیاز به مدیریت قوی و وحدت مسئولین دارد و باید تلاش کرد تا شهرستان نیز توسعه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =