کرونا را خاطره کنید

مسئول خانه فرهنگ شهرداری طبس گفت: این مجموعه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خویش در نظر دارد نسبت به ثبت و نشر خاطرات همشهریان عزیز طبسی از دوران مبارزه با ویروس کرونا، اقدام نماید .

به گزارش طبس نیوز، سید حمید حقی افزود: کرونا به عنوان ویروسی همه‌گیر که تمام دنیا را درگیر خود کرده، منشا تغییرات بسیار زیادی در مناسبات اجتماعی دنیا شده است.

کارشناس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس خاطرنشان کرد: همدلی‌، سختی‌، غم‌ و تلاش‌های مردمان این سرزمین در مواجهه با کرونا بخشی از تاریخ شفاهی معاصر طبس بوده و می‌تواند برای آیندگان دارای پیام‌های موثری باشد.

حقی خاطر نشان کرد: تغییر در سبک زندگی، تحربیات خاص از روزهای در خانه ماندن، تغییرات در رسوم عید نوروز و جشن ها و آیین های مذهبی، سرگرمی های کودکان و نوجوانان، فضای احساسی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها، استفاده از فضای مجازی به جای دید و بازدید، دعا و نیایش ، تجربیات خاص معنوی به دلیل شرایط موجود، نحوه برخورد های اجتماعی با بستگان مبتلا به کرونا ، دردها و آلام همشهریانی که عزیزی را از دست داده اند و نحوه ابراز همدردی با آنها ، تغییر در سبک و روش ورزش، کسب و کار ، روش های جدید آموزشی برای دانش آموزان و معلمان و تمامی تجربیات زیسته تلخ و شیرین این روزها همگی می تواند در قالب دلنوشته و خاطره ثبت گردد.

مسئول خانه فرهنگ شهرداری طبس یادآور شد: طبسی های عزیز می توانند نوشته ها ، خاطرات و تجربیات خود از این دوران از تاریخ اسفند ماه ۹۸ و بهار ۹۹ تا پایان خرداد ماه به شکل مکتوب ارسال نمایند.

وی تاکید کرد: همشهریان عزیز اعم از کودکان و نوجوانان ،بزرگسالان و همچنین کادر درمانی و کلیه عزیزانی که در قالب تشکل های دولتی و مردمی به شکل میدانی فعالیت دارند می توانند آثار خود را ارسال نمایند.

حقی عنوان کرد: در پایان از میان آثار رسیده هیأتی شامل نویسندگان و پژوهشگران طبسی دست به انتخاب زده و در نهایت آثار برگزیده در قالب کتاب، منتشر خواهد شد.

مسئول خانه فرهنگ شهرداری طبس گفت: یک فصل از کتاب، به مبحث شیوع و در ابتدای قرن اخیر در طبس (همزمان با سایر نقاط ایران) اختصاص خواهد یافت، لذا کلیه افراد مسن که خاطراتی از خود یا نسل قبل از خود نیز در این خصوص دارند ، آنها را ارسال نمایند.

وی ابراز کرد: عزیزان خاطرات خود را به صورت تایپ شده و از طریق پیام رسان های تلگرام و یا واتساپ به شماره زیر ارسال نمایند :
۰۹۱۶۲۱۴۸۵۰۰
و لازم به ذکر است که مطالب ارسالی باید به شکل مختصر ، حداکثر به اندازه ۳ صفحه A۴ باشد، کسانی که خاطرات آنها جهت انتشار ، انتخاب گردد به هر کدام ، یک جلد از کتاب چاپ شده اهدا خواهد گردید.

سید حمید حقی خاطرنشان کرد: در این راه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ، انجمن ادبی طبس، شرکت فیلمسازی توران فیلم، انتشارات فراونگ و گروه خدمات خودرویی عابدزاده، خانه فرهنگ شهرداری طبس را یاری خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =