کمبود پزشک متخصص از مهمترین مشکلات حوزه سلامت طبس است

کمبود پزشک متخصص از مهمترین مشکلات حوزه سلامت طبس است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان صبح امروز در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، ضمن گرامیداشت هفته سلامت، اظهار داشت: از دیدگاه اسلام تأمین و حفظ سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است، و براساس روایات نیز اهمیت دو نعمت بیشتر از سایر نعمت‌های الهی است که یکی «امنیت» و دیگری «سلامت» است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس، بیان کرد: اقدامات انجام شده در موضوع بهداشت و درمان شهرستان طبس از جمله توسعه مکان‌های بهداشتی و درمانی و تهیه تجهیزات لازم، قابل تقدیر است، اما باتوجه به وسعت بسیار زیاد شهرستان، برخورداری از راه‌های مواصلاتی متعدد، و دارا بودن معادن متنوع که معمولاً موجب بروز حوادثی می‌شود، امکانات موجود کافی نیست.

امام جمعه طبس ضمن تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری به موضوع بهداشت و درمان شهرستان طبس، اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از بیمارستان در حال احداث طبس، بخشی از مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان حل شود.

وی اضافه کرد: کمبود و نبود پزشک متخصص در برخی رشته‌ها، و همچنین نبود سونوگراف زن از مهم‌ترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس است که البته برای تأمین سونوگراف زن مکاتبات زیادی حتی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مهاجریان گفت: برخی خواهران علی‌رغم اینکه از بیماری رنج می‌برند اما به سونوگراف مرد مراجعه نکرده و برای انجام یک سونوگرافی ساده مجبور به سفر به مراکز استان‌های مجاور می‌شوند، ضمن اینکه برای برخی هم امکان سفر وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری هفته سلامت به عنوان «سالمندی و سلامت»، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلام و قرآن برای افرادی که دارای سن زیادی هستند احترام خاصی قائل شده است و به اطرافیان سالمندان هم توصیه شده تا با کمال احترام از سالمندان مراقبت و نگهداری کنند.

امام جمعه طبس ادامه داد: طبیعی است که با افزایش سن، نیرو و انرژی افراد کاهش یافته و نیاز به کمک و همراهی از سوی دیگران بیش از گذشته ایجاد می‌شود که علاوه بر این باید به مسائل اجتماعی، عاطفی، تغذیه‌ای، بهداشتی و درمانی سالمندان هم توجه ویژه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بالغ بر ۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان طبس سالمند هستند، گفت: باتوجه به افزایش جمعیت قشر سالمند باید دولت‌مردان و مسئولان توجه بیشتری برای رفع نیازهای سالمندان داشته باشند.

جواد سهیلی ادامه داد: نداشتن متخصص طب سالمندی، عدم برخورداری از پوشش بیمه‌ای درمانی و کمک‌معیشتی مناسب برای سالمندان، مناسب نبودن اماکن عمومی مانند خیابان‌ها و ادارات برای سالمندان، و عدم توجه کافی به نیازهای اجتماعی، اقتصادی و روحی سالمندان، از جمله مهمترین مشکلات سالمندان است که باید برای رفع آن فکری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =