آغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبس +عکس

اسدی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: برداشت محصول جو از سطح۲۷۰۰ هکتار مزارع این شهرستان از نیمه اول اردیبهشت ماه با بکار گیری ۱۷ دستگاه کمباین و ۲۸ دستگاه دروگر آغاز گردیده و تا نیمه دوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

طبس نیوز: اسدی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: برداشت محصول جو از سطح۲۷۰۰ هکتار مزارع این شهرستان از نیمه اول اردیبهشت ماه با بکار گیری ۱۷ دستگاه کمباین و ۲۸ دستگاه دروگر آغاز گردیده و تا نیمه دوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی متوسط عملکرد این محصول را ۳ تن در هکتار اعلام کرد که پیش بینی می‌شود امسال به دلیل سرمازدگی و خشکسالی حداقل۳۰ درصد محصول کاهش و از این سطح مقدار ۵۶۷۰ تن جو برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ارقام جوکشت شده دراین شهرستان را، نصرت، نیک و محلی برشمرد.

اسدی اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان را ارائه خدمات فنی و کار‌شناسی، بوجاری بذورجو، توزیع به موقع نهاده‌ها به ویژه انواع کود شیمیایی، بذر و سم برشمرد که در این راستا مقدار۳۱ تن بذراصلاح شده جو و مقدار ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان شهرستان توزیع گردیده است.

شایان ذکر است جو تولیدی کشاورزان با نرخ تضمینی توسط مراکز خرید شرکت‌های تعاون روستایی دیهشک، جوخواه و عشق آباد خریداری می‌گردد.

تصاویر:

آغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبسآغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبسآغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبسآغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبسآغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبسآغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبسآغاز برداشت محصول جو در شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 19 =