صدور ۱۲ هزار شناسنامه مکانیزه در طبس

حسین بخشایی مدیر اداره ثبت احوال طبس از صدور ۱۲ هزار شناسنامه مکانیزه در این شهرستان خبر داد.

طبس نیوز:حسین بخشایی مدیر اداره ثبت احوال طبس از صدور ۱۲ هزار شناسنامه مکانیزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حسین بخشایی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۷۵۱ واقعه ولادت در شهرستان طبس به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۸۸۱ واقعه مربوط به ولادت فرزند پسر و ۸۷۰ واقعه نیز مربوط به ولادت فرزند دختر بوده است.

مدیر اداره ثبت احوال طبس با اشاره به ثبت یک‌هزار و ۱۸۸ واقعه ولادت در مناطق شهری این شهرستان، بیان کرد: همچنین در این مدت تعداد ۵۶۳ واقعه ولادت در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

تولد ۱۰۷ پسر در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر

بخشایی نسبت جنسی ولادت در این شهرستان را ۱۰۷ عنوان کرد و گفت: این یعنی در مقابل هر ۱۰۰ ولادت نوزاد دختر تعداد ۱۰۷ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

وی همچنین نرخ ولادت در این شهرستان را ۲۴.۴ اعلام کرد و افزود: در این شهرستان حدود ۹۹.۸ درصد از وقایع ولادت‌ها در مهلت قانونی به زیر یک سال ثبت شده‌اند.

مدیر اداره ثبت احوال طبس اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد ۱۸ مورد دوقلوزایی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

بخشایی با بیان اینکه بیشترین نام‌های انتخابی در این شهرستان نام‌های امامان و القاب آن‌ها است، متذکر شد: در سال گذشته بیشترین نام انتخابی پسران ابوالفضل با ۶۴ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: نام‌های امیرحسین با ۳۶ مورد، امیرعلی با ۳۴ مورد، محمد و علی با ۲۷ بعد از نام ابوالفضل‌ به ترتیب بیشترین نام‌های انتخابی برای پسران بوده‌اند.

مدیر اداره ثبت احوال طبس با اشاره به ثبت ۷۳ نام فاطمه در این مدت، یادآور شد: نام فاطمه بیشترین نام انتخاب شده دختران در شهرستان طبس بوده است.

بخشایی زهرا، زینب، فاطمه‌زهرا و نازنین‌زهرا را از نام‌های دیگر انتخابی مردم این شهرستان برای دختران برشمرد.

وی از ثبت ۲۸۵ فقره واقعه وفات در این شهرستان طی سال ۹۲ خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶۰ مورد مربوط به مردان و ۱۳۵ مورد مربوط به زنان بوده است.

ثبت ۹۹.۸ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی

وی به ثبت ۱۷۳ مورد واقعه وفات در مناطق شهری این شهرستان اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت تعداد ۱۱۲ واقعه فوت در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

مدیر اداره ثبت احوال طبس با بیان اینکه نرخ ثبت وفات در این شهرستان در سال گذشته برابر با ۳.۹ درصد بوده، ادامه داد: حدود ۹۹.۸ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی به زیر یک سال به ثبت رسیده‌اند.

بخشایی با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال از سال ۸۴، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۱۲ هزار شناسنامه مکانیزه توسط اداره ثبت احوال این شهرستان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =