احتمال آلودگی تدریجی منابع آب زیرزمینی در طبس

مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: مطالعات مرحله صفر و توجیه فنی واقتصادی پروژه فاضلاب طبس سال ۸۶ اجرا و سپس برای به روزرسانی پیگیری شد تا بخش خصوصی آن را اجرا کند، هر چند در حال حاضر شهروندان مشکلی از نظر دفع فاضلاب احساس نمی کنند اما به تدریج باعث آلودگی منابع آب زیرزمینی می شود.

طبس نیوز:مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: مطالعات مرحله صفر و توجیه فنی واقتصادی پروژه فاضلاب طبس سال ۸۶ اجرا و سپس برای به روزرسانی پیگیری شد تا بخش خصوصی آن را اجرا کند، هر چند در حال حاضر شهروندان مشکلی از نظر دفع فاضلاب احساس نمی کنند اما به تدریج باعث آلودگی منابع آب زیرزمینی می شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان،ضرورت انجام پروژه فاضلاب به گفته«محمدزاده»، ثابت شده، مشاور طرح فاضلاب انجام آن را تایید کرده و لازم دانسته است؛ البته اجرای آن برعهده بخش خصوصی است و برای این کار ابتدا باید مسئله پساب فاضلاب و مجوز آن حل شود.

براساس توضیح وی، باید اجرای تصفیه خانه و شبکه آن به بخش غیر دولتی واگذار شود، سرمایه گذاری برای این کار تقاضا شده و هنوز درمرحله اول کار است.

پروژه احداث مخزن ۵هزار مترمکعبی شهر طبس برای رفع مشکل فشار آب از تیر سال ۹۰ شروع شده است وهرچند بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد اما تکمیل آن به گفته این مسئول به ۴ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

« محمدزاده» افزود: مخزن ۵ هزار متر مکعبی طبس از مهم ترین پروژه هاست که به دلیل مشکلات اعتباری طرح روند کندی دارد و با اتمام آن فشار آب در قسمت شرقی شهر وبه ویژه مسکن مهر بهبود می یابد و درحال حاضر فشار آب دربرخی نقاط طبس درحداستاندارد و در برخی قسمت ها کمتر است.

او برخی اصلاح شبکه های فرسوده و کاهش هدر رفت آب، کنتورگذاری مخازن و مدیریت بیشتر مصرف، اصلاح خط انتقال سد دره بیت به طبس، آبیاری، حفرچاه و … را از اولویت های کاری امسال این امور عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =