پارکی که فروخته شد

جمعی از اهالی شهرک رضوانشهر با ارسال متنی به طبس نیوز نسبت به فروخته شدن محلی که پیش از این برای احداث پارک در این شهرک در نظرگرفته شده بود معترض شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، جمعی از اهالی شهرک رضوانشهر با ارسال متن زیر به طبس نیوز نسبت به فروخته شدن محلی که پیش از این برای احداث پارک در این شهرک در نظرگرفته شده بود معترض شدند:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی مسئولان آستان مبارک هم بساز بفروش می شوند

این روزها تقریبا شنیدن هیچ خبری عجیب نیست، وقتی ک قیمت ها یکشبه چند برابر می شوند، هزینه خانه و زمین سر به فلک می ساید طلا و دلار پرواز می کند یا هر روز خبر اختلاسی عجیب گوش پر از خبرمان را کر میکند دیگر هیچ چیز نمی تواند غافلگیرمان کند حتی اینکه متولیان دین در شهر و چهارمین قبله امال و آرزوهای مردم در کشور نیز راه بساز بفروشی را پیش بگیرند تا در روزهایی که قیمت زمینها با سرعت نور بالا می رود ، عقب نمانند.

شهرک رضوانشهر محله ای است که در جوار مزار مقدس حسین بن موسی الکاظم، قرار گرفته و زمینهای آن در ابتدا متعلق به این آستان بوده است

طبق نقشه اولیه مثل همه محله ها ، یک بوستان محله ای جهت رفاه حال ساکنان در نظر گرفته و جانمایی شد، مسئولان وقت، در زمان تحویل زمینها، مبلغی را جهت آماده سازی خانه به خانه از تمامی ساکنان و خریداران زمینها دریافت کردند.

سالها از واگذاری زمینهای رضوانشهر گذشت اما این محله به بهانه نزدیکی به امامزاده و پارک جنگلی حاشیه بلوار تاکنون نه مسجدی دارد و نه بوستانی و بچه های این منطقه هنوز در میانه بلوار بازی میکنند . این که چه خطراتی جان انها را تهدید میکند بماند.

از آن زمان تا کنون سه مدیر عامل در این نهاد جابه جا شده اما در نهایت زمین جانمایی شده برای پارک که سالها پشت گوش سهل انگاری افتاده بود به صورت مزایده ای به فروش گذاشته و فروخته می شود و آب هم اب تکان نمیخورد .

دلیل مسئولین برای این تغییر کاربری، نزدیکی شهرک به پارک جنگلی است . اما آیا پارک جنگلی که محل رفت و آمد و استراحت کامیونها و تریلرهاست جایی امن برای کودکان یک محله است؟ در این که این پارک تفرجگاه خانوادگی خوبی برای تمام مردم شهر است شکی نیست اما هر ذهن منصفی میداند که پارک جنگلی جایی مناسب برای کودکان یک محله نیست.

درک این که این روزها در شرایط کرونا مردم دیگر به آستان مبارک مراجعه نمیکنند و ضریح آن امامزاده لازم التعظیم از نذورات مردم پر و خالی نمیشود سخت نیست ، انچه درکش سخت است بدقولی کردن به مردمی است که سالهاست منتظرند تا مسئولان به قولشان عمل کنند اما به یکباره با پارکی مواجه می شوند که فروخته شد. تبدیل این مکان مقدس به یک بنگاه بساز بفروشی چیزی است که نمیتوان آن را پذیرفت.

ما اهالی شهرک رضوانشهر به همجواری این آستان مقدس بر خود می بالیم و امیدواریم مسئولان این نهاد بر سر قول خود بمانند و پارکی را که در نقشه و طرح جامع اولیه شهرک قرار داشته و اسناد و مدارک آن در شهرداری و امامزاده موجود است را به ما باز گردانند.

بی شک این امتحان بزرگی برای مسئولان آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و «متولیان دین» در شهرستان خواهد بود. به امید سرافرازی .

انتشار اعتراضات مردمی توسط پایگاه خبری طبس نیوز به معنای تایید و یا رد آن از سوی این رسانه نیست. بدیهی است این پایگاه خبری با دریافت پاسخ از سوی مسئولین آن را منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =