عدم توجه بخش صنعت و معدن طبس به حوزه آموزشی

عدم توجه بخش صنعت و معدن طبس به حوزه آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، غلامحسین طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس، با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان طبسی در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری، اظهار داشت: تداوم و افزایش موفقیت‌های دانش‌آموزان شهرستان طبس در کنکور سراسری نیازمند اهرم‌ها و تشویق‌های مادی است.

وی ادامه داد: در مرکز استان برای ممتازان کنکور جوایز نفیسی تعیین شده است که باید این کار با کمک خیّران، نهادها و صنایع در شهرستان طبس نیز انجام شود.

طاهری ضمن انتقاد از عدم توجه بخش صنعت و معدن طبس به دردهای آموزش و پرورش این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان طبس از پتانسیل و ظرفیت صنعتی و معدنی بسیار زیاد و قابل‌توجهی برخوردار است، اما متأسفانه تاکنون هیچ مساعدتی از این محل متوجه آموزش و پرورش طبس نبوده است که این موضوع توجه و پیگیری بیشتر مسئولان در راستای فراهم آوردن زمینه کمک بخش صنعت و معدن به حوزه آموزشی را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس همچنین از نحوه توزیع اعتبارات فرهنگی شهرستان گلایه و خاطرنشان کرد: برای نزدیک شدن به عدالت باید توزیع اعتبارات فرهنگی برنامه‌محور و با بررسی دقیق انجام شود.

وی اضافه کرد: در عین حالی که در برخی از نقاط شهرستان طبس مشکل کمبود فضای آموزشی دارد، اما در برخی از نقاط هم فضای آموزشی بدون استفاده وجود دارد که براین اساس توزیع اعتبارات باید با بررسی بیشتری انجام شود.

طاهری تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی نیز نیازمند بازبینی جدی است، چراکه این سهم در کشور ۱۳.۵ درصد اما در شهرستان طبس ۱۰ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت پیشاپیش هفته بزرگداشت مقام معلم، یادآور شد: چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش درصدد تغییر نگاه جامعه به سوی تجلیل معنوی از جایگاه رفیع علم و عالم و نه صرفاً شخص معلم است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس بیان کرد: غبارروبی گلزار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، برگزاری مسابقات علمی و ورزشی مختلف، عیادت از بیماران فرهنگی، و برگزاری همایش بزرگ تجلیل از معلمان از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرا در هفته بزرگداشت مقام معلم در طبس است.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری باید به عنوان یک حکم حکومتی و امر ولایتی تلقی شده و در راستای آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز در راستای تحقق شعار سال ۱۳۹۱ می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند که فرهنگ‌سازی برای افزایش کمی و کیفی تولید، و مصرف تولیدات داخلی از جمله وظایف آموزش و پرورش در این زمینه است.

وی هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمان، مربیان، دبیران، اساتید و فرهنگیان نباید به صورت دولتی باشد، بلکه باید با برنامه‌ریزی این تجلیل از سوی عموم مردم صورت گیرد.

امام جمعه طبس به فرمایشی از پیامبر اکرم(ص) درباره جایگاه معلم و لزوم احترام به معلمان اشاره کرد که فرموده‌اند: «سه گروه از جایگاه بالایی برخوردارند که حق آن‌ها را هیچ کس مگر منافق پایمال نمی‌کند، اول شخصی که عمرش را در راه اسلام صرف کرده، دوم پیشوای عادل، و سوم معلم خوب.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =