همایش تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارتش در طبس برگزار شد

همایش تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارتش در طبس در کانون فرهنگی تربیتی حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

طبس نیوز: همایش تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارتش در طبس در کانون فرهنگی تربیتی حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه شهرستان طبس در این همایش با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر قطعا یکی از امدادهای الهی است و با توجه به اینکه همه دنیا پشت سر صدام ایستاده بودند و همه امکانات را به او داده بودند و موانع بسیار زیادی را برای خرمشهر ایجاد کرده بودند و به صدام دلگرمی داده بودند امکان باز پس گیری خرمشهر برای نیرو‌های مسلح ایران وجود ندارد و همین غرور کاذب بود که صدام اعلام کرد اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس بگیرند ما کلید بصره را به آن‌ها می‌دهیم.

وی افزود: خداوند متعال کمک کرد و آزادی آن را در سوم خرداد سال ۶۱ را نصیب ملت ایران کرد و به همین جهت که از توان مادی تصرف خرمشهر خارج بود امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

امام جمعه طبس گفت: باید همیشه یاد این فتح بزرگ و شهدا، جانبازان و آزادگان این فتح بزرگ را گرامی بداریم و تجلیل از خانواده آن‌ها از دستورات اسلام و قرآن است.

در این مراسم سرهنگ قوام یوسفی فرمانده ارشد آجا در استان خراسان جنوبی گفت: اولین سازمانی که در راستای منویات امام(ره) خون تازه‌ای در رگ‌هایش دمیده و نا‌امیدی‌هایش به امید تبدیل شد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با دم مسیحایی حضرت امام(ره) تمام شعار‌های ضد انقلاب نیست و نابود گشت و پاک شد و جوششی در ارتش بوجود آمد و اولین سازمانی که کمر همت را بست و اولین شهید را تقدیم کرد ارتش بود.

وی افزود: ما در عملیات بیت المقدس شش هزار شهید و قریب ۱۶هزار جانباز تقدیم انقلاب کردیم.

سرهنگ یوسفی گفت: به برکت خون شهدا و شجاعت و ایثارگری جوانان ولایت‌مدار ایران اسلامی در قالب نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مردمی موفق شدیم تمام اراضی اشغال شده را باز پس بگیریم.

وی گفت: عملیات بیت المقدس در سه مرحله انجام شد مرحله اول عملیات عبور از رودخانه بود مرحله دوم فشار به دشمن و رسیدن به خط مرز ظرف حدود ۱۲ روز بود و در مرحله سوم که باید خرمشهر آزاد می‌شد ۱۰ روز طول کشید و اگر لطف و عنایات الهی و امدادهای غیبی نبود ورود به خرمشهر میسر نبود.

وی افزود: در ساعت ۱۰ صبح سوم خرداد پرچم پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر گنبد مسجد جامع خونین شهر برافراشته شد و شور و شعف ایران اسلامی را فرا گرفت.

یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: آمار شهدای ارتش در این استان بالغ بر ۳۳۷ نفر است و در این شهرستان طبس که ما آن را به عنوان مکانی که انوار الهی در آن ساطع شده می‌بینیم و به آن افتخار می‌کنیم ارتش مفتخر به این است که ۲۸ شهید را تقدیم کرده ۶۱ جانباز و سه آزاده سرافراز را داریم.

در این همایش که خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان ارتش و فرماندهان ارتش از خراسان جنوبی و مسئولین عقیدتی سیاسی و همچنین جمعی از مسئولین ادارات حضور داشتند از خانواده چند شهید و آزاده ارتش تجلیل شد.

برای دیدن گزارش تصویری مرتبط اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =