تولید واکسن ملی کرونا تا بهار سال آینده

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن کرونا را تولید می کنیم و تا بهار سال آینده آن را خواهیم داشت، گفت: اجازه نمی دهیم هم وطن ما گروه هدف تست واکسن شود.

سعید نمکی پیش از ظهر یکشنبه در ستاد کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بالای ۹۰ درصد نشان از غنای فرهنگی مردم است، افزود: باید با تلاش هر چه بیشتر از آمار ورودی بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا بکاهیم.

وی با بیان اینکه باید همدلی و اتحاد را برای تمام روز‌های سخت کرونا حفظ کنیم، اظهار کرد: کرونا با تپش قلب مردم دخیل شده و خیلی نیازمند تحلیل وتفسیر نیست بلکه باید از ابتلا بیماری بکاهیم.

نمکی با بیان اینکه اگر از مرگ و میر یک نفر بکاهیم بزرگترین خدمت را به مردم منطقه داشته ایم، گفت: خراسان جنوبی در خیز وحشتناک پاییزه قرار گرفت و با توجه به التهاب پیش آمده در استان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان و خراسان جنوبی را گرفتار این آتش بیماری دیدیم به طوری که طبس رتبه اول مرگ و میر کرونا را دارد، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، تحلیل یک مرگ در خراسان جنوبی با یک مرگ در شهر‌های پر جمعیت بسیار متفاوت است.

هرگز به مردم دروغ نمی‌گوییم

وزیر بهداشت با اشاره به پیک جدید پاییزه بیان کرد: در مهار کرونا در اردیبهشت، در اوج تحریم و بدترین شرایط کشور، میزان آمار مرگ و میر کرونا را به ۳۰ تا ۴۰ نفر رساندیم، اما دو مرتبه عنان از دستمان خارج شد و شاهد پیک دوم و سوم بودیم.

وی با بیان اینکه پیک سوم تمام جهان را گرفتار کرد، گفت: علی رغم اینکه می‌گویند ایران در رتبه ۱۲ است، در واقع رتبه ۳۱ جهان را از نظر مرگ و میر داریم.

نمکی با بیان اینکه ۸۸ کشور جهان آماری دقیق از کرونا ارائه نمی‌دهند، افزود: انسانی سیاسی نیستم و سوار بر قطار سیاست نمی‌شوم، اما کشور‌های همسایه آمار درستی از کرونا ارائه نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه من به مردم هرگز دروغ نخواهم گفت و چیزی از آن‌ها پنهان نخواهم کرد، افزود: اعتباری ما به واسطه مردم است و اگر ما را به راست گویی و امانت داری نپذیرند باید به حال خودمان گریه کنیم.

نمکی با بیان اینکه آماری که ایران ارائه می‌دهد مقرون به صحت‌ترین آمار جهانی است، گفت: در شرایط پیش رو فرصتی برای ورود به حاشیه و تله‌های ژورنالیستی نداریم و آرامش مردم و کاهش تب کرونا مهم است.

پیک سوم کرونا شکست

وی با اشاره به موج سوم کرونا در دنیا بیان کرد: ابتلای سه هزار نفر در روز در آمریکا و ۸۷۸ مرگ در ایتالیا آمار تاسف باری بوده که برای سلامتی مردمانش دعا می‌کنیم.

نمکی ادامه داد: کشور‌هایی مانند انگلیس و آلمان زیرساخت‌های آماده برای خدمت رسانی دارند، اما آمار مرگ بالای ۵۰۰ نفر را تجربه داشته اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه متوسط تخت ما ۱.۶ به ازای هر هزار نفر جمعیت است، افزود: ما با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا می‌کنیم چراکه با خباثت‌های آمریکا برای تامین دارو در حصر هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس پیس بینی‌ها ایران در این ماه باید روزی هزار و ۲۰۰ مرگ ناشی از کرونا داشت، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با همکاری مردم و مسئولان کمر منحنی در پیک سوم شکست.

نمکی با بیان اینکه آمار‌ها در برابر همت، غیرت و شجاعت مردم سر تعظیم فرود آورده اند، اظهار کرد: تمام اقشار و گروه‌های مردمی به میدان مبارزه با کرونا آمده و مرگ را به ۲۰۰ نفر نزدیک کردند که حماسه‌ای بسیار ارزشی است.

وی با بیان اینکه در اوج تحریم‌ها در پیش بینی برخی موسسات مدال افتخار گرفتیم، گفت: ۱۶۰ شهر قرمز داشتیم، اما اکنون ۲۳ شهر قرمز داریم.

توصیه یلدایی وزیر

نمکی با بیان اینکه هر گونه ساده انگاری و عادی انگاری، شرایط زمستانه را سخت می‌کند، گفت: باید شب یلدای سال جاری را به گونه‌ای متفاوت با دیگر سال‌ها ببینیم.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا را تولید می‌کنیم و تا بهار سال آینده آن را خواهیم داشت، گفت: اجازه نمی‌دهیم هم وطن ما گروه هدف تست واکسن شود.

نمکی با بیان اینکه موثرترین واکسن دنیا را برای این کشور تامین می‌کنیم، اظهار کرد: روز‌های آینده این خبر خوش را خواهیم داد که این واکسن از معتبر‌ترین منابع وارد می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: نمی‌گذاریم ملت شریف ایران موش آزمایشگاهی هیچ جریانی شود و نمی‌گذاریم غیرت ملی این سرزمین پایمال برخی از فزون خواهی‌های دیگران شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با نگاه اعتقادی، ملی و مردم سالاری دینی، ملت شریف ایران به آنچه که درخور شان ان‌ها است، دست یابند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =