ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام را متقبل شود

معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات ایران در هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد: ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام و رفتار‌های غیرقانونی دیگران را متقبل شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین/مدیران سیاسی ایران و کشور‌های ۱+۴ بصورت ویدئو کنفرانس در روز چهارشنبه مورخ ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹ برگزار شد و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«سیدعباس عراقچی» که ریاست هیات کشورمان را برعهده داشت، با اشاره به برخی اظهارنظر‌های رسانه‌ای که در روز‌های اخیر از سوی اروپا به گوش می‌رسد تاکید کرد: قاعدتا سه دولت اروپایی که خود را پایبند به دموکراسی و قواعد آن می‌خوانند، نباید از دولت ایران انتظار داشته باشند که اصول دموکراسی را نادیده گرفته و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرایی نکند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران متعهد و موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی آن‌ها است.

معاون وزیر امور خارجه ضمن اعتراض به مواضع اخیر سه دولت اروپایی گفت: سه دولت اروپایی به جای محکومیت ترور ددمنشانه دانشمند برجسته هسته‌ای ایران، مجازات قانونی یک شخص مجرم را محکوم کردند.

رییس هیات ایران در این نشست گفت: طرف‌های اروپایی همواره فقط از ایران می‌خواهند در برابر همه رفتار‌های غیرقانونی و خصمانه، چه تحریم‌های آمریکا باشد، و چه خرابکاری در نطنز و ترور دانشمندان هسته‌ای خود خویشتندار باشد. ایران نمی‌تواند تمام هزینه‌های اجرای برجام و رفتار‌های غیرقانونی دیگران را متقبل شود و سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند.

عراقچی در رابطه با گمانه زنی‌ها پیرامون بازگشت آمریکا به برجام نیز اظهار داشت: ما به جای حرف و گمانه زنی، به اعمال توجه میکنیم. ایران همواره مواضع خود را بصورت شفاف بیان کرده است و حاضر است پس از بازگشت آمریکا به انجام تعهدات خود در برجام و اعاده وضعیت به شرایط ژانویه ۲۰۱۷، اجرای تعهدات برجامی خود که وفق بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام آن‌ها را متوقف کرده است از سر بگیرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره دستور کار کمیسیون مشترک برجام گفته بود: این نشست، یکی از نشست‌های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونین وزرا و مدیران سیاسی کشور‌های طرف برجام هر ٣ ماه یکبار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام برگزار می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =