تصمیماتی برای مقابله با تخلف در بازار کالا‌های اساسی

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیمات لازم برای تقویت رقابت و مقابله با رانت و تخلف در بازار کالا‌های اساسی به ویژه مرغ و تخم مرغ و تامین و ساماندهی کالا‌ها در بازار شب عید اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در یکصد و نود و یکمین نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، درخصوص هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و موضوعات مرتبط با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، تبادل نظر شد.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به فشار جنگ اقتصادی بر اقشار کم برخوردار و در عین حال تولید کنندگان و کارآفرینان به ویژه آن دسته که امور توسعه‌ای کشور را به عهده دارند، افزود: مردم از مسئولان کشور توقع و انتظار دارند که مشکلات را بر طرف و راه را برای توسعه اقتصاد هموار سازند.

روحانی، تصویب لایحه بودجه را علامت و نشانه‌ای پر رنگ از عزم و اراده کشور برای حل معضلات و ایجاد گشایش‌ها برای مردم و فعالان اقتصادی دانست و گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ حاصل مطالعات و بررسی‌های دقیق در مسیر ریل گذاری شده توسعه کشور و ارزیابی دقیق از نیاز اقشار مختلف مردم است و از این نظر بودجه سال آینده، در عین انسجام و هدفمندی، واقع بینانه و دقیق هست.

وی  افزود: سر فصل‌ها و مختصات و متغییر‌های اصلی مطرح شده در لایحه بودجه، حاصل تجارب به دست آمده از مقابله و مبارزه سه ساله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تحمیلی دشمن و با هدف خنثی سازی و بی اثر کردن آن‌ها و در نهایت برداشتن فشار‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم و برطرف کردن موانع تولید است.

رئیس جمهور گفت: دولت نه تنها مصر است که روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند بلکه انتظار دارد وزارت نفت شرایط را برای افزایش آن آماده نماید و ما باید از همه امکانات داخلی و بین المللی برای نیل به این هدف که حق جمهوری اسلامی ایران برای بدست آوردن بازار است، استفاده کنیم.

وزیران جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت (صمت) در این جلسه گزارشی از هماهنگی‌ها درخصوص تنظیم بازار ارایه کردند و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم درباره تقویت رقابت و مقابله با رانت و تخلف در بازار کالا‌های اساسی به ویژه مرغ و تخم مرغ اتخاذ شد و تامین و ساماندهی کالا‌ها در بازار شب عید مورد تاکید قرار گرفت.

آقای روحانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای توجه بیشتر به معیشت مردم در شرایط همه ‏گیری ویروس کرونا و تحریم ‏های ظالمانه گفت: اخیرا گام‌های جدی‌تری برای اتخاذ هماهنگ تصمیمات در زمینه تأمین مایحتاج مردم و کالا‌های اساسی با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی برداشته شده است.

رئیس جمهور سیاست خوداتکایی، نظام عادلانه توزیع و عرضه کالا‌های اساسی همگام با نظارت بر قیمت‌ها را از مهمترین اهداف دولت برای رفع نیاز‌های معیشتی مردم و افزایش تاب‏آوری اقشار آسیب ‏پذیر برشمرد و افزود: در کنار تولید، چرخه توزیع کالا‌های اساسی باید با سازوکاری شفاف و هماهنگ و با نظارت وزارتخانه صمت و جهادکشاورزی پیش برود تا از هر نوع تخلف مانند رانت و انحصار در کشور جلوگیری شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =