شهید سلیمانی یک نماد جهانی است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر بخواهیم شهید حاج قاسم سلیمانی را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم « شهید سلیمانی یک نماد جهانی است».

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: سال گذشته در صبح چنین روزی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ حادثه‌ای بزرگ و دردناک رخ داد که در تاریخ ثبت شد و به لحاظ حجم، اندازه، عظمت و مظلومیت آن و به خاطر خونی که در آن ریخته شد و همچنین پیامد‌ها و نتایج آن بر کل منطقه در تاریخ جاودانه باقی خواهد ماند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: امروز وظیفه ما در قبال فرماندهان شهید به ویژه حاج قاسم سلیمانی این است که در بسیاری از عرصه‌ها حضور داشته باشیم.

 

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از ساعات نخست شهادت فرماندهان نصر، وفاداری گسترده را با حضور مردمی و روی آوردن به طرف میادین در استانهای مختلف جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم. تشییع این دو شهید، بزرگترین تشییع در تاریخ بشریت بود.

 

سید حسن نصرالله افزود: تنها مقاومت می تواند با توجه به تسلیحاتی که در اختیار دارد و از حمایت ایران و سوریه برخوردار است از منابع نفتی لبنان حمایت کند. مقاومت در لبنان، مستقل ترین مقاومت در تاریخ است.

 

 دبیرکل حزب الله گفت: اظهارات سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب تحریف شد. حاجی زاده گفت غزه و لبنان خط مقدم مقابله با اشغالگران اسرائیل است، نه برای (دفاع از) ایران.

 

سید حسن نصرالله افزود: نمی توان کسانی را که با سلاح از ما حمایت کردند با کسانی که با حمایت از اشغالگران اسرائیلی برضد لبنان توطئه کردند برابر دانست.

گروههای فلسطینی نمی توانند کسانی را که از آنها حمایت می کنند با کسانی که بر ضد ملت فلسطین و مقدسات آن توطئه می کنند برابر بدانند.

سوریه نیز نمی تواند کسانی را که بر ضد این کشور توطئه می کنند و از تکفیری ها حمایت می کنند با کسانی که از سوریه دفاع می کنند و به آن کمک می کنند برابر بداند.

عراقی ها نمی توانند کسانی را که تکفیری ها را به عراق فرستادند با کسانی که برای آزادی سرزمینشان به عراق کمک کردند برابر بدانند.

 

سید حسن نصرالله برخی احتمال می دهند ایران برای پاسخ دادن به دوستان خود تکیه خواهد کرد اما ایران اگر بخواهد پاسخ نظامی یا امنیتی دهد، پاسخ خواهد داد.

او افزود: ایران ضعیف نیست بلکه قدرتمند است و ایران است که تصمیم می گیرد چگونه و چه زمانی پاسخ دهد.

 

وی گفت: نگرانی زیادی در منطقه و خلیج فارس و سرزمین های اشغالی به علت سالگرد شهادت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس وجود دارد. منطقه در وضعیت تنش شدید قرار دارد و نمی دانیم چه حادثه ای و در کجا رخ خواهد داد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: محور مقاومت توانست با ضربه ترور شهیدان سلیمانی و المهندس با وجود عظمت آن کنار بیاید. زمانی که فرماندهان ما را می کشید پایبندی ما به حق و استحکام ما بیشتر می شود.

 

او گفت: شهید سلیمانی قهرمان و نماد جهانی فداکاری و وفاداری و دفاع از مظلومین است.

 

تکمیل می شود..

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =