سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان رونمایی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: امروز شاهد رونمایی از سامانه اطلاعاتی رفاه ایرانیان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محمد شریعتمداری در نوزدهمین جلسه شورای اجرائی فناوری اطلاعات افزود: در اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک امروز شاهد رونمایی از پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان هستیم که اخیرا در جلسه شورای هماهنگی سران سه قوه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و بر تقویت آن تاکید شد.

او گفت: این یکی از دستاورد‌های اساسی دولت تدبیر و امید است و مطابق ماده ۱۶ قانون ساختار‌های جامع رفاه اجتماعی بر مبنای مواد ۷۲ و ۸۱ قانون برنامه ششم توسعه مکلف به ایجاد چنین پایگاهی برای ارائه صحیح منابع به بخش رفاهی بودیم تا به سمت شناسایی نیازمندان واقعی جامعه برویم.

وزیر کار ادامه داد: بر همین اساس در سالی که پرداخت یارانه‌ها را شروع کردیم از کلیه خانوار‌هایی که تقاضای کمک و هر گونه یارانه‌ای از دولت داشتند اجازه گرفتیم و این پایگاه شکل دقیق تری گرفت.

شریعتمداری افزود: بر مبنای اطلاعات موجود در این پایگاه امکان حکمرانی داده محور برای کشور بیش از پیش فراهم می‌شود و تحلیل آماری اطلاعات بر مبنای اطلاعات ثبتی یکی از دستاورد‌های مهم این سامانه است که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان جوانان اندیشمند کشور و باهمکاری معاونت رفاه وزارت کار امروز آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پانزده =