زمزمه های عزل ترامپ

واشنگتن پست: پلوسی تصمیم داد درباره مساله برکناری ترامپ با بایدن گفتگو کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اجرای اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی برای برکناری ترامپ یا استعفای او را بر محاکمه پارلمانی وی ترجیح می‌دهد.
اتحادیه کارگران آمریکا هم با بیش از ۱۲ میلیون کارگر، استعفا یا برکناری ترامپ را خواستار شد.

ترامپ استیضاح می‌شود
کاترین کلارک، نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رای گیری درباره طرح استیضاح ترامپ در هفته جاری خبر داد.
کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس طرح استیضاح ترامپ را به دلیل سوء استفاده او از قدرت و تحریک هوادارنش برای یورش به کنگره تهیه کرده است.
همزمان با درخواست مقامات آمریکا برای استعفا یا برکناری ترامپ، بسیاری از مقامات کابینه و کاخ سفید از سمتهایشان استعفا کردند.
وزرای حمل و نقل، آموزش و مسئول تیم سلامت روانی ترامپ از استعفا دهندگان هستند. با وجود درخواست‌های فزاینده برای فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری ترامپ از سمت ریاست جمهوری، مایک پِنس معاون رئیس جمهور با این اقدام مخالفت کرده. در این حال ترامپ که خود عامل شورش و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره بود، زمان کنونی را ” زمان آشتی و التیام بخشی توصیف کرد و گفت: خشم‌ها باید آرام شوند! ترامپ همچنین گفت: دولتش بر انتقال منظم قدرت به دولت بعدی متمرکز خواهد بود. در این حال با مرگ یکی از افسران پلیس کنگره بر اثر شدت جراحات ناشی از درگیری با هواداران ترامپ، تعداد کشته شدگان یورش به کنگره به پنج نفر رسید.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =