فقط ایران در کنار ملت عراق ایستاد

رئیس ائتلاف “الفتح” عراق با تاکید بر لزوم خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور گفت که تنها جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار و روز‌های سخت در کنار ملت ما ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از ایرنا، “هادی العامری” رئیس ائتلاف “الفتح” عراق عصر امروز در سخنرانی خود در مراسم نخستین سالگرد گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در شهر نجف اشرف اظهار کرد: شهید سلیمانی در کنار عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش ایستاد.

وی گفت: داعش از حمایت بین المللی برخوردار بود، اما فتوای مرجعیت عالی دینی عراق این توطئه را خنثی کرد و به شکست کشاند.

العامری افزود: اگر حضور ملت عراق نبود، این پیروزی بزرگ و عظیم حاصل نمی‌شد.

وی تاکید کرد: در شرایط دشوار عراق، تنها جمهوری اسلامی ایران بود که در کنار ما ایستاد و از ملت ما در نبرد با گروه تروریستی داعش حمایت و پشتیبانی کرد.

رئیس ائتلاف “الفتح” گفت: ما از شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر نقش وی در حمایت از ملت عراق در دشواری‌ها و سختی‌ها تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از شهیدان سلیمانی و المهندس صحبت می‌کنیم، از تاریخ طولانی مقاومت ۴۰ ساله سخن می‌گوییم.

العامری گفت: این دو برادر عزیز و بزرگوار در تثبیت نظام عراق نقش بارزی ایفا کردند.

وی افزود: شهیدان سلیمانی و المهندس در مقابله با اشغالگران و تروریسم نقش آفرینی کردند. المهندس جلوی فروپاشی دستگاه‌های امنیتی در جریان حوادث اکتبر را گرفت.

وی تاکید کرد: ما باید با جدیت برای خروج بیگانگان از عراق تلاش کنیم و ثبات کشور تنها در گروی خروج آن‌هاست و بدون خروج آنها، ثباتی در کشور نخواهد بود و روز به روز بر مشکلات افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی میلیونی سال گذشته و مصوبه پارلمان و راهپیمایی میلیونی نخستین سالگرد گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در عراق و دیگر شهر‌ها از جمله کربلای معلی، بصره و نجف اشرف، یک همه پرسی برای تاکید بر لزوم خروج بیگانگان از عراق بود.

رئیس ائتلاف “الفتح” تاکید کرد: اولین خواسته ما خروج نیرو‌های آمریکایی و واگذار کردن امور عراق به عراقی‌هاست، زیرا آن‌ها به تنهایی قادر به تامین امنیت و ساختن کشور خود هستند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دوازده =