بانک مرکزی برای خرید واکسن تابع وزارت بهداشت است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی بدون سفارش وزارت بهداشت هیچ اقدامی را برای خرید واکسن انجام نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمادگی خود را برای تامین مالی واردات واکسن‌های اروپایی، انگلیسی اعلام کرده بود، اما طبق فرموده های رهبر معظم انقلاب واردات واکسن‌های اروپایی، انگلیسی ممنوع اعلام شده است، اکنون بانک مرکزی چه سیاستی را برای تامین مالی واکسن کرونا در دستور کار خود قرار خواهد داد، گفت: در ارتباط با خرید واکسن تابع وزارت بهداشت هستیم.

همتی افزود: پیش پرداخت آن با تلاش بسیار به دلیل موانعی که آمریکا ایجاد کرده بود، انجام شد و بوسیله چند بانک، آن را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دادیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: این موضوع که آیا همین روند ادامه‌دار است یا خیر، موضوعی است که وزارت بهداشت باید تایید کند و ما هم تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستیم.

به گفته وی، بانک مرکزی وارد مباحث فنی و تخصصی بهداشتی نمی‌شود، فقط حمایت کننده از نظر پشتیبانی مالی است و هر آنچه را که در نظر داشته باشند در اختیارشان قرار خواهیم داد.

 

رهبر معظم انقلاب درباره خرید واکسن خارجی کرونا، فرموده‌اند: ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران «ممنوع» است.

رئیس جمهوری هم گفت: برخی شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن را بر روی مردم ما آزمایش کنند، وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند. مردم بدانند وسیله آزمایش برای شرکت های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 8 =