چین پیروز جنگ تجاری با آمریکا

مازاد تجاری چین با آمریکا در سال ۲۰۲۰ بر خلاف پیش بینی‌های ترامپ ۷.۱ درصد افزایش یافت و به ۳۱۶.۹ میلیارد دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در حالیکه قرار است ترامپ یک هفته دیگر (۱ بهمن ۹۹) کاخ سفید را ترک کند، اداره گمرک چین امروز (پنجشنبه) مازاد تجاری چین با آمریکا در سال ۲۰۲۰ را بر خلاف پیش بینی‌های ترامپ با ۷.۱ درصد افزایش به ۳۱۶.۹ میلیارد دلار اعلام کرد.

افزایش مازاد تجاری چین با آمریکا در سال ۲۰۲۰ لطمه دیگری به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود که توازن مجدد تبادلات آمریکا با چین را از جمله اولویت‌های دوره ریاست جمهوری خود تعیین کرده بود.

دونالد ترامپ با تاکید بر این که آمریکا به راحتی می‌تواند جنگ‌های تجاری را به نفع خود به پایان برساند، سال ۲۰۱۸ رقابت تجاری چین را ناسالم دانست و خصومت‌های تجاری و اقتصادی خود را با غول اقتصادی بزرگ آسیا و جهان آغاز کرد و جنگ‌های تعرفه‌ای میان دو کشور خطر یک مناقشه تجاری تمام عیار را در جهان تشدید کرد.

اما با اعلام افزایش مازاد تجاری چین با آمریکا در سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ در فاصله چند روزه به پایان ریاست جمهوری و ترک کاخ سفید سیلی دیگری خورده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها با اتهام‌زنی علیه مقامات چینی روابط میان دو کشور را به تیرگی کشانده و موجب تنش میان دو طرف شده است.
ترامپ در سفر انتخاباتی اخیر خود به ایالت نوادا بار دیگر مدعی شده بود که چین به دنبال پیروزی «جو بایدن»، رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی کشورش است.
رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر نیز مدعی شده بود که چین درباره ویروس کرونا شفاف‌سازی نکرده و این کشور باید پاسخگوی عواقب این بحران باشد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =