کاهش ذخایر بانک خون در استان تهران

مدیر کل انتقال خون استان تهران از کاهش ذخایر بانک خون پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  “محمد رضا مهدی زاده” با اعلام خبر کاهش ذخایر خون در استان تهران گفت:در حال حاضر ذخایر خون و فراورده‌های خونی در سطح استان کاهش پیدا کرده است و علی رغم تلاش های ما جهت افزایش میزان مراجعه اهدا کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هنوز در این خصوص با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: تعداد تیم‌های سیار خونگیری در تهران به سه تیم افزایش پیدا کرده است و در روز‌های تعطیل چهار مرکز جهت پذیرش از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مدیر کل انتقال خون استان سرما، آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا را دلیل میزان کم مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای فرآورده‌های خونی دانست و گفت: اگر روند مراجعه افراد به مراکز انتقال خون به شکل کنونی ادامه یابد ما از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن در تامین خون ‌و ‌فرآورده‌های خونی ۱۶۵ بیمارستان دچار مشکل خواهیم شد.

مهدی زاده تاکید کرد : نیاز بیماران به خون دائمی است و مردم خیر باید به طور مستمر مشارکت بالایی در زمینه اهدای خون سالم خود داشته باشند.
او همچنین دلیل دیگر کاهش ذخایر خونی را عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در کشور و به ویژه در تهران پس از کم شدن محدویت های کرونایی دانست.

مدیر کل انتقال خون استان تهران یکی از مهمترنین فراورده‌های خونی مورد نیاز را پلاکت خون برای بیماران سرطانی اعلام کرد که به دلیل  نیمه عمر کوتاه سه روزه مستلزم اهدای دائمی و همیشگی است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =