غربالگری و قرنطینه، بهترین سلاح در مواجه با کرونای انگلیسی

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده کیت و افزایش غربالگری و قرنطینه، می‌توان از شیوع کرونای انگلیسی جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

قانعی، با اشاره به وجود کرونای انگلیسی و کنترل‌های قوی‌تر در شناسایی بیماران افزود:ویروس چه انگلیسی باشد، چه نباشد، تدابیر ویژه‌ای باید اتخاذ شود و غربالگری‌ها بیش از اینکه هست شود تا جلوی انتشار آن گرفته شود.

وی با اشاره به طرح موثر شهید سلیمانی و غربالگری مناسب بیماران گفت: الان سه شرکت دانش بنیان داریم که در تولید کیت‌های تشخیص سریع ورود کردند و اگر بتوانند مجوز را به زودی بگیرند می‌توانند سهم بالاتری از غربلگری را انجام دهند و این امر باعث میشود تا قرنطینه زودتر انجام شود.

قانعی افزود:بیماری ویروسی هم ویژگی اش این است که اگر فرد را زود شناسایی و قرنطینه کردین، هر چقدر هم شدتش بالا باشد شیوعش در جامعه کم می‌شود.

وی ادامه داد:در ویروس انگلیسی مشکل این است که جامعه رها باشد و ویروس در سطح وسیع گسترش یابد، و برای همین میبینیم که در انگلیس یک قرنطینه طولانی مدت گذاشته شد و با همین ابزار میشود کار را پیشگیری کرد و در برابر شیوع این ویروس جدید موفق باشیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =