راه اندازی ۲۰ هزار مجموعه ورزشی در ۸ سال

وزیر ورزش: مجموعه‌های ورزشی کشور در دولت یازدهم به ۲۰ هزار مجموعه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 آقای مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در اردبیل ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: با تلاش همکارانمان در وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی می‌خواهیم ۲۲۴ پروژه ورزشی را در سراسر کشور با دستور و فرمان رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در میان این ۲۲۴ پروژه دو استادیوم ورزشی و یک سالن سرپوشیده دو و میدانی وجود دارد، حدود ۴۸ سالن سرپوشیده چند منظوره و ۱۵۷ زمین چمن مینی فوتبال مصنوعی و طبیعی امروز به بهره برداری می‌رسد.

سلطانی فر افزود: سه استخر و تعداد دیگری از پروژه‌های ورزشی شامل خوابگاه ورزشی، سالن‌های باستانی، پیست اسکی، آکادمی ورزشی و چهار خانه جوان هم در نقاط مختلف کشور برای جوانان کشور به بهره برداری می‌رسد.

سالن دوومیدانی اردبیل، شاه بیت غزل مجموعه‌های ورزشی است

وی افزود: اعتباری معادل ۸۰۶ میلیارد تومان برای تاسیس و راه اندازی این پروژه‌ها هزینه شده است. در میان آن‌ها سالن سرپوشیده دو و میدانی، شاه بیت غزل این پروژه هاست که در اردبیل افتتاح می‌شود. این سالن یکی از زیباترین، کاملترین و تخصصی‌ترین سالن‌های ورزش کشور است که مختص رشته‌های مختلف ورزش مادر است.

وزیر ورزش گفت: شبیه این سالن یکی در بروجن و دومی در خرم آباد است که سال‌های قبل آن‌ها را افتتاح کردیم و امروز سومین سالن با حدود دو هزار متر بزرگتر در اردبیل را افتتاح می‌کنیم.

آقای سلطانی افزود: با وجود استعداد‌ها و خلاقیت‌های مختلفی که در رشته‌های دوومیدانی در استان‌های مختلف وجود دارد امیدوارم در آینده از این سالن‌ها ورزشکارانی را راهی رقابت‌های آسیا، جهان و المپیک کنیم.

رشد هفت برابری زمین‌های چمن مینی فوتبال

وی گفت: خوشبختانه با بهره برداری از این پروژه‌ها تعداد زمین‌های مینی فوتبال چمن مصنوعی در راستای ایجاد عدالت در توزیع امکانات ورزشی در نقاط مختلف کشور موفق بودیم، چون در ابتدای کار دولت یازدهم از سال ۹۲ تعداد این زمین‌ها ۳۰۰ بود، اما امروز به مرز دو هزار زمین رسیده ایم که اکثریت قریب به اتفاق این زمین‌ها در مناطق محروم، دورافتاده، مرزی و روستایی، عشایری ساخته شده است.

وزیر ورزش افزود: برای ایجاد عدالت در توزیع امکانات سیاست گسترش خانه‌های ورزشی روستایی را در دستور کار قرار دادیم در ابتدای دولت یازدهم ۷۰۰ خانه ورزشی داشتیم که امروز این عدد را به ۵ هزار خانه ورزشی رسانده ایم.

آقای سلطانی فر گفت: در دولت یازدهم امکانات ورزشی کشور با رشد قابل توجهی همراه بوده است در سال ۹۲ تعداد آن‌ها کمتر از ۴۲ هزار مجموعه ورزشی بوده است، اما امروز بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی به جز دو هزار زمین چمن مصنوعی و هفت هزار خانه ورزشی روستایی را در اختیار داریم.

وی افزود: این سالن‌ها به جز اینکه این امکان را فراهم می‌کند که ورزشکاران این مناطق سردسیر در طول ۱۲ ماه سال در سالن‌های سرپوشیده استاندارد تمرین کنند؛ بانوان هم می‌توانند در فضای امن، فعالیت ورزشی خود را ادامه دهند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =