دیدار رئیس رسانه ملی با علما و مراجع تقلید

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: سخنرانی ۵ تا ۱۰ درصد در هدایت افراد و جامعه تاثیر دارد، اما روش و منش و رفتار ۸۰ تا ۹۰ درصد اثرگذار است که صداوسیما باید با رفتار و عمل، خروجی حوزه و دانشگاه را به مردم نشان دهد.

  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مرجع تقلید، امروز در دیدار با رئیس رسانه ملی تاکید کرد: رسانه ملی باید ناشر علومی‌باشد که از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها خارج می‌شود.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید با روش‌های علمی و هنری، ادب اسلامی را در جامعه ترویج کند افزود: باید به وزن علمی رسانه افزوده شود، چرا که مردم بیشتر وقت خود را با رسانه می‌گذرانند.

این مرجع تقلید، ادب را جزیی از اخلاق بین‌المللی اسلام دانست و گفت: رسانه باید مردم را به وحدت و احترام نسبت به یکدیگر دعوت کند.

آیت الله جوادی آملی، تقلید با انتقاد از حجم بالای پخش تبلیغات بازرگانی تصریح کرد: البته بودجه مهم است و باید بودجه مورد نیاز رسانه ملی تامین شود، اما اینکه دائم از آنتن صداوسیما غذا و کفش و … تبلیغ کنیم درست نیست و به جایگاه رسانه لطمه می‌زند.

این مفسر بزرگ قران کریم بر استفاده از جوانان در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: جوانان باید زیر نظر افراد باتجربه امور را پیش ببرند تا به بهترین شکل کار‌ها به سرانجام برسد.

آیت الله جوادی آملی افزود: باید با عمق بخشیدن به تحقیقات برنامه ای، به مخاطبان رادیو و تلویزیون خوراک مناسب و قوی فکری ارائه کرد.

رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد صداوسیما، بر نقش‌آفرینی صداوسیما در مقاطع حساس و مناسبتی تاکید و آمادگی رسانه ملی را برای تبیین رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم آیت الله جوادی آملی اعلام کرد.

آقای علی عسکری، همچنین از آیت الله جوادی آملی درخواست کرد تا درباره برنامه سازی مناسب با رویکرد تبیین قیامت به سازمان صدا و سیما راهنمایی ارایه کنند.

استقبال از ایده رئیس رسانه ملی برای تولید آثاری در حوزه قیامت

دیدار رئیس رسانه ملی با علما و مراجع تقلید قمحضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با استقبال از ایده رئیس رسانه ملی برای تولید آثاری در حوزه قیامت گفت: از اینکه تلاش دارید باور کردن قیامت را در افکار عمومی ترویج دهید خوشحال شدم.

این مرجع تقلید نیز عصر امروز در دیدار با رئیس رسانه ملی، وظیفه صدا و سیما را علاوه بر جذب مخاطب، ارائه آموزش ها، تربیت، پرورش و هدایت مردم دانست.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت نظارت‌ها بر برنامه سازی و الگوسازی در رسانه ملی، تذکر و پیشنهاد‌هایی را در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان و برنامه‌های کودک و نوجوانان ارائه داد.

این مفسر بزرگ قرآن همچنین با اشاره به نقش موثر رسانه ملی در آموزش‌ها و آگاهی رسانی درباره مقابله با ویروس کرونا خواستار آن شد که رسانه ملی با روشنگری و ارائه اطلاعات دقیق، مقابل افراط و تفریط‌ها در این بخش بایستد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با انتقاد از وابستگی بودجه صداوسیما به دولت تصریح کرد: این وابستگی بودجه‌ای نباید موجب آن شود که رسانه ملی در نقد عملکرد‌ها کوتاهی یا چشم‌پوشی کند.

این مرجع تقلید به کاهش انتقاد‌ها از مسئولان در بخش خبری بیست و سی اشاره و تصریح کرد: احساس می‌کنم خبر بیست و سی، بیست و سی سابق نیست و آن هم احتمالا به علت عکس العمل‌ها و فشار‌های دولت است که نباید باشد، چون مردم حق دارند واقعیت‌ها و انتقاد‌های به حق از مسئولان را در رسانه ملی ببینند و بشنوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از برنامه‌های خوب رسانه ملی تصریح کرد: امیدوارم در سایه لطف الهی توفیق این سازمان روز به روز بیشتر شود.

رئیس رسانه ملی نیز در این ملاقات با ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیما به مقایسه بودجه این سازمان با رقبای جهانی خود پرداخت و گفت: رسانه ملی با وجود همه محدودیت‌های بودجه‌ای از نظر فنی خود را در سطح جهانی مجهز نگاه داشته است و کارکنان این رسانه با غیرت تلاش دارند در میدان جنگ نرم مردانه ایستادگی کنند.

آقای علی عسکری، با تشریح ایده خود برای ساخت آثاری در حوزه قیامت تصریح کرد: اگر بتوانیم قیامت را به خوبی به مردم بشناسانیم مهم‌ترین مانع را در برابر شیاطین ایجاد خواهیم کرد و نور معنویت بیشتر و بیشتر متبلور خواهد شد.

رئیس رسانه ملی همچنین با ارائه گزارشی درباره تولید مجموعه تلویزیونی حضرت معصومه (س) تاکید کرد: این اثر از محصولات الف فاخر ویژه سازمان خواهد بود و امیدواریم با کیفیت بسیار خوب به آنتن برسد.

رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد

دیدار رئیس رسانه ملی با علما و مراجع تقلید قممدیر حوزه‌های علمیه نیز عصر امروز در دیدار با رئیس رسانه ملی با قدردانی از عملکرد صداوسیما، بر ضرورت تقویت عملکرد برون‌مرزی این رسانه برای تببین و ترویج اسلام ناب محمدی تاکید کرد.

آیت الله اعرافی با تشریح دوره‌های تاریخی ظهور، خیزش و ایفای نقش انقلابی علمای قم در یکصد سال اخیر، بر آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری با رسانه ملی برای هر چه غنی‌تر شدن محتوای تولیدات رادیویی و تلویزیونی تاکید کرد.

آقای علی عسکری هم در این دیدار تصریح کرد: صداوسیما با وجود جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن، با تمام وجود کنار مردم ایستاده است و در مسیر پیشرفت ایران اسلامی حرکت می‌کند.

وی بر آمادگی رسانه ملی برای شناساندن چهره‌ها و اندیشمندان حوزوی تاکید و گفت: مشتاق دریافت دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های حوزه‌های علمیه برای تولید آثار قرآنی، به ویژه مفاهیم و قصص قرآنی هستیم.

در پایان این دیدار برنامه‌هایی برای هم افزایی همکاری‌های حوزه علمیه با رسانه ملی تنظیم و مقرر شد مدیران دو مجموعه آن را اجرایی کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =