صدور روزانه ۱۸۰ هزار نسخه الکترونیک

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی: اکنون روزانه حدود ۱۸۰ هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارشناسانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی به پزشکان و مراکز طرف قرارداد مراجعه و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

آقای منوچهری افزود: از طریق مشوق‌هایی که قرار دادیم تشویق می‌کنیم تا مراکز؛ نسخه الکترونیک تولید کنند.

وی اضافه کرد: درباره مبلغ ویزیت، پزشکان طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی که حدود ۲۳ هزار نفر هستند اکنون قریب به اتفاق آن‌ها با ما در بستر الکترونیک ارتباط دارند و در حال تولید نسخه الکترونیک هستند.

معاون سازمان تأمین اجتماعی گفت: علاوه بر این پزشکان؛ هر پزشکی اگر بخواهد طرف قرارداد ما باشد به سادگی با آن‌ها قرارداد می‌بندیم و در مدت یک هفته، پزشک طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی تلقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حرکت به سمت سامانه ارجاع هستیم و سامانه پزشک خانواده‌ای که برنامه ریزی شده و چندین سال در کشور در برخی از استان‌ها در حال اجراست در پی آن است که هر بیمار فقط به پزشک مربوط به خود مراجعه کند و در مسیر صحیح؛ به سامانه ارجاع معرفی می‌شود.

آقای منوچهری درباره راهکار جلوگیری از سوء استفاده از کُدهای ملی افراد در طرح حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی گفت: حدود چند ماه در سازمان تأمین اجتماعی به روش‌های مختلف پیگیری کردیم و بر روی روش‌های احراز هویت بیومتریک، مدت‌ها کار کردیم.

وی افزود: برای این که در بدو کار عرصه را بر مردم و پزشکان و مراکز طرف قرارداد، تنگ نکنیم از ابتدا همه راهکار‌های نظارتی را به سامانه تحمیل نخواهیم کرد و فرصتی حدود ۲ ماه را برای دوره فراگیری مردم، پزشکان و مراکز طرف قرارداد قرار می‌دهیم و از روز نخست همه سخت گیری‌ها را نخواهیم کرد.

معاون سازمان تأمین اجتماعی درباره حسن روش الکترونیک برای دریافت دارو از داروخانه گفت: تا ماه گذشته، ماهانه حدود ۲ میلیون دفترچه صادر می‌کردیم و سالانه حدود ۶۰ میلیون مراجعه به مراکز تأمین اجتماعی برای صدور یا تمدید دفترچه داشتیم که این مراجعات حذف شده است.

آقای منوچهری افزود: این روش از خطا‌های نسخه نویسی و نسخه پیچی پیشگیری و در تکمیل پرونده سلامت کمک می‌کند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =