باید مشوق‌ها برای سربازان خط مقدم استمرار یابد

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: باید مشوق‌ها برای سربازان خط مقدم، استمرار یابد و تعمیق داشته باشد و همه مولفه‌های تکریم آنان را در نظر داشت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دکتر علیرضا زالی در نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کرونا با اشاره به اینکه باید به خستگی کارکنان بهداشت و درمان توجه داشت افزود: قربانیان اصلی بعد از مزمن شدن کرونا، مطمئنا از کادر درمان خواهند بود که باید با نگاه ویژه دیده شوند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم شود که گروه‌های درخطر در تهران هر چه زودتر واکسینه شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به اینکه ۲۵ نهاد اجرایی در تهران در مدیریت مقابله با کرونا دخیل هستند افزود:با توجه به زیرساخت‌ها و جمعیت تهران که بعضا برخی مناطق آن از یک شهر هم جمعیتی بیشتر دارد، با کمبود‌هایی روبرواست.

وی با اشاره به مشکلات جمعیتی – ازدحام – رفت و آمد‌ها به پایتخت – حاشیه نشینی -سکونت‌های غیررسمی – معتادان متجاهر و اتباع بیگانه ساکن در تهران افزود: استان تهران از نظر نیاز‌های بهداشتی درمانی، شرایط متفاوتی دارد ضمن اینکه باید پاسخگوی نیاز‌های درمانی ارجاعی دیگر استان‌ها هم باشد.

دکتر زالی گفت: در شروع مبارزه با کرونا، ۱۱۸ بیمارستان در تهران درگیر پذیرش بیماران شدند که ۶۰درصد خدمات در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی بود.

وی از ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران غیرکرونایی و ارائه خدمات به این بیماران با وجود خدمت به بیماران کرونایی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۳۰هزار بیمار به مراکز درمانی ما مراجعه کرده و خدمت متناسب با کرونا گرفته اند این در حالیست که بیش از ۱۹۷ هزار بیمار کرونایی در تهران بستری شده که عمده آن‌ها در بیمارستان‌های دانشگاهی بوده اند.

دکتر زالی ادامه داد: در تهران و در بیمارستان‌های سه دانشگاه علوم پزشکی، ۹۶۰ کارآزمایی بالینی شکل گرفته است.

در ادامه این مراسم دکتر کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت:کارکنان سلامت، سربازان خط مقدم جبهه مقاومتند همچون زمان جنگ که از سربازان خط مقدم با احترام رفتار می‌شد باید احترام و کرامت مدافعان سلامت حفظ شود تا فقط تنها فکرشان خدمتگزاری باشد.

نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کرونا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز و فردا ادامه دارد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =