امیدواریم حادثه نطنز به هدیه‌ای برای دشمنان برجام تبدیل نشود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ایران از نزدیک درحال پیگیری حادثه نطنز و حمله سایبری به این سایت هسته‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

“ماریا زاخارووا” با بیان اینکه نباید حادثه در سایت هسته‌ای نطنز باعث تضعیف مذاکرات درخصوص احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شود، گفت: ما از نزدیک گزارش‌های رسانه‌ای و بیانیه‌ها از سوی مقامات ایرانی در رابطه با وضعیت در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز را دنبال می‌کنیم. ما مطمئن هستیم که علت این حادثه از سوی طرف ایرانی به طور کامل بررسی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما امیدواریم که اتفاق روی داده به “هدیه‌ای” برای دشمنان برجام تبدیل نشود و گفتگو‌ها در وین برای احیای این توافق را تضعیف نکند.

زاخارووا تاکید کرد درصورتی که این حادثه حمله‌ای عمدی بوده باشد، باید قویا محکوم شود.

وی در این رابطه تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها تهدیدات علیه ایمنی هسته‌ای – که متخصصین ایرانی به جا و به طور حرفه‌ای به آن رسیدگی کردند – باعث نگرانی نمی‌شوند. اگر تایید شود که اقدامات عمدی شخصی باعث این حادثه شده باشد، باید قویا محکوم شود.

بامداد دیروز (یکشنبه) حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داد.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اطلاعاتی امنیتی اعلام کرد موساد حمله سایبری علیه نطنز را انجام داده و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آنرا ماموریت بزرگ و فرصتی برای این رژیم اعلام کرد.

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم درپاسخ به این ادعا با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکان خودش انجام می شود، گفت: سانتریفیوژ‌هایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد، از نوع IR۱ بود و با سانتریفیوژ‌های پیشرفته جایگزین می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =