ایران و روسیه پیرامون همکاری‌های دیپلماسی رایزنی کردند

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در دیدار همتای روسی خود درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، “ماریا زاخاروا” سخنگوی وزارت خارجه روسیه که به همراه هیات وزیر امور خارجه این کشور به تهران سفر کرده است، امروز (سه‌شنبه) با “سعید خطیب‌زاده” سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین زمینه‌های همکاری در حوزه دیپلماسی عمومی مورد رایزنی قرار گرفت. دو طرف با اشاره به کارزار‌های ضداطلاعاتی که جریان اصلی رسانه‌های غربی و آمریکایی علیه کشور‌های مستقل راه می‌اندازند، انحصار اینترنتی و رسانه‌ای آمریکا را یکی از عوامل نهادی این وضعیت دانسته و بر همکاری دو کشور که در معرض این هجمه رسانه‌ای و تبلیغی هستند تاکید کردند.

گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای فی‌مابین از دیگر محور‌های این دیدار بود و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان «موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» که امروز میان وزیران امور خارجه دو کشور به امضا رسید، را پایه خوبی برای ارتقاء همکاری‌های فرهنگی دو کشور دانست.

همچنین دو طرف بر تبادل هیات‌های رسانه‌ای، ارتباطات منظم و تسهیل گفت وگوی رسانه‌های دو کشور تاکید کرده و توافق اولیه‌ای در این خصوص داشتند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =