سبحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسن سبحانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

سبحانی، دکترای علوم اقتصادی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران به ویژه اقتصاد اسلامی، دارایی و سیستم‌های پولی است و نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم دامغان بود.

نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: استقلال سیاسی کشور ما هنوز در خطر تاراج قرار دارد.

 

 

بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید از رجال مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

اسناد و مدارک اثبات‌کننده صلاحیت داوطلبان که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده از جانب شورای نگهبان اعلام کرده هنگام ثبت‌نام داوطلبان، دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

براساس اعلام شورای نگهبان داوطلبان باید مدارکی همراه داشته باشند که اثبات کند سن آنها بین ۴۰ تا ۷۵ سال است، دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و حداقل ۴ سال در مدیریت‌های کلان و ملی سابقه داشته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان با اعلام اینکه مصوبه شورای نگهبان لازم‌الاجراست، افزود: بدیهی است کسانی از نظر این شورا ثبت‌نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک اعلام شده را هنگام ثبت‌نام ارائه کرده باشند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دو =