بازگشت دوهزار واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید

وزیر صنعت معدن وتجارت: امسال برنامه ریزی شده دوهزار واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگردانده شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزیر صنعت معدن وتجارت در حاشیه بازدید از چهار واحد صنعتی در اردستان، بخش صنعت را از رشد هشت درصدی با وجود تحریم‌ها و شرایط کنونی شیوع کرونا برخوردار دانست وگفت: سال گذشته هم بیش از ۱۵۵۷ واحد صنعتی غیر فعال و راکد به چرخه تولید بازگردانده شد و با وجود تحریم و مشکلات کنونی در دوران شیوع کرونا این واحد‌های صنعتی وتولیدی فعال شدند و امسال هم برنامه ریزی شده دو هزار واحد دیگر به چرخه تولید متصل شود.
علیرضا رزم حسینی به آزاد کردن معادن حبس شده هم اشاره و تصریح کرد: این معادن که بیشتر از چند دهه فعال نبودند، آزاد و به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهند شد.
وی گفت: حدود ۶ هزار واحد از این معادن در استان‌های کشور و از جمله در اصفهان قرار دارند که در هفته گذشته اعلام و بتدریج واگذار می‌شوند.
علیرضا رزم حسینی افزود: با اجرای این طرح فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی فراهم شده تا در این زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنند.
وی گفت: همچنین برنامه ریزی شده هر واحد معدنی که ذخیره معدنی کافی داشته باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی شود.
وزیر صنعت معدن وتجارت افزود: چند ماه است که خام فروشی ممنوع شده و به سمت صنایع معدنی فرآوری شده پیش رفته و تا در این زمینه اشتغالزایی توسعه داده شود.
طبق آمار ۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان ایجاد شده که از این تعداد ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر فعال است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 10 =