هوشمند کردن نظام توزیع

آقای سعید جلیلی برای ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی در استودیو رادیو حضور یافت.

آقای جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت با هوشمند کردن نظام توزیع و ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی می‌تواند به توزیع کالا‌های اساسی در شرایط خاص بپردازد تا کرامت مصرف‌کنندگان حفظ شود.

آقای سعید جلیلی در بخشی از یک گفتگوی تصویری پیرامون مسئله معیشت، با توضیح مثالی از نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی، گفت: برای مثال وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، می توان مثل کاری که دولت فعلی کرد، مردم در مکان‌های مشخصی صف بکشند و در انتظار بمانند؛ اما راه دیگر این است که دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالا‌های اساسی در شرایط خاص بپردازد.
جلیلی ادامه داد: نه تنها کرامت مصرف‌کنندگان حفظ خواهد شد بلکه فروشندگان خودشان در این امر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و سعی دارند تا مشتری بیشتری جذب کنند.
وی افزود: این کار نیاز به سخت‌افزار ندارد و با همین زیرساخت فعلی می‌توان آن را اداره کرد.
جلیلی با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای دیجیتالی شدن داده‌ها نیست، تصریح کرد: دیجیتالی کردن داده‌ها و تقاطع اطلاعات مراحل اولیه دولت الکترونیک است؛ دولت می‌تواند با زیرساخت‌های موجود وارد مراحل هوشمندسازی و فوق هوشمندسازی خدمات شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: لازمه تکمیل مراحل دولت الکترونیک، اشراف به موضوع و تمرکز برای به ثمر رساندن آن است؛ حال آنکه همه‌ی دولت‌ها خواهان ارتقاء سطح ارائه خدمات به مردم هستند.
وی ادامه داد: دولت‌ها وقتی دچار روزمرگی شوند و رویکردشان به موضوعات انفعالی باشد، ابتکار عمل را از دست خواهند داد و معطل می‌مانند. نمونه آن اتفاقی بود که در توزیع سبدکالا و اقلام ضروری در این دولت رخ داد.
جلیلی همچنین گفت: انتخاب مردم در تعیین راهکار‌های و سرنوشت اداره کشور در چهار سال آینده، نقطه عطف این انتخابات خواهد بود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سه =