کشف بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌ها

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در روزهای اخیر قاچاقچیان از توجه کشور به انتخابات سوء استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به کشف بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های کشور طی سه روز گذشته در اجرای طرح عملیاتی “رعد ۴” گفت: یک از علت‌های افزایش حجم بالای قاچاق کالا در مرز‌های کشور توجه دولتمردان به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است.

“حمیدرضا دهقانی‌نیا” افزود: اگر این حجم از برخورد با قاچاق کالا انجام نمی‌شد، حجم قاچاق کالا بیشتر بود.
او با بیان اینکه حدود ۱۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق کالا داریم، افزود: هر کدام از ارگان‌ها می‌بایست سهم خود را در برخورد با افزایش قاچاق کالا ایفا کنند.
او از نیروی انتظامی و سپاه در برخورد با قاچاقچیان تشکر کرد و افزود: در حال حاضر حاکمیت که مشغول اجرای انتخابات است قاچاقچیان سوءاستفاده می‌کنند. بسیاری از لنچ‌های قاچاق از مبداء کشور‌ها حرکت نمی‌کنند.
دهقانی نیا گفت: همچنان بستر دریا و مرز‌ها باید برای قاچاقچیان نا امن باشد و ادامه یابد تا انتقال کالای قاچاق برای آنان به صرفه نباشد.

 

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا به ذکر اولویت‌های پلیس گفت: تمرکز ما در برخورد با دانه درشت‌ها است.
سرهنگ جلال امینی افزود: طرح رعد ۴ در استان‌های جنوبی و دریایی طی مدت ۳ روز انجام شد.
او گفت: در این عملیات ۸۴ دستگاه شناور، ۱۰۸ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۵ قبضه سلاح توقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا افزود: قاچاق کالا در استان‌های ساحلی در پوشش کالا‌های ته لنجی صورت می‌گیرد که قاچاقچیان از معافیت مرزنشینان سوء استفاده می‌کنند.

سرهنگ امینی به اجرای طرح توقیف اتوبوس‌های قاچاق  اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته بیش از  دو هزار اتوبوس حامل قاچاق کالا توقیف شده است.

او گفت: بیست دستگاه و سازمان می توانند ما را در جلوگیری از قاچاق کالا کمک کنند. از جمله وزارت بهداشت، جهاد سازندگی ، گمرک، شیلات از جمله سازمان هایی است که در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز موثرند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =