راه اندازی خطوط تولید باتری‌های فوق سنگین

خطوط تولید باتری‌های فوق سنگین نیروگاهی و کششی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مجید هدایت مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در این مراسم با تشریح افتتاح و رونمایی‌های صورت گرفته گفت: محصولات این خطوط تولید در حوزه باتری‌های سرب اسیدی شناور با تکنولوژی صفحات تیوبلار، تأمین کننده ذخیره ساز‌های انرژی سامانه‌های کشور، نیروگاه‌های برق حرارتی و برق آبی و سیستم‌های مخابراتی، صنایع فولاد و معادن و سایر صنایع حساس و کلیدی کشور کاربرد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز ۵ افتتاح و یک رونمایی و همچنین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های ۱۰ ساله سازمان توان را شاهد بودیم گفت: به لطف خداوند متعال امروز ۳ رونمایی و افتتاح سنگین در حوزه سامانه‌های مربوط به زیر سطحی‌ها و همچنین سامانه‌های مربوط به سطوح پروازی و مخابرات و بسیم‌های شهری صورت گرفت.

مهندس هدایت با بیان دقت، کیفیت و ارزش بسیار بالای سامانه‌های افتتاح شده گفت: برخی از دستاورد‌های رونمایی شده در این سازمان حاصل تلاش ۱۰ ساله متخصصان صنعت دفاعی در مجموعه توان بوده است.

وی با بیان دو افتتاح دیگر صورت گرفته در سطح ملی در حوزه باتری‌های ساکن، صنعتی و کششی در مجموعه توان گفت: این باتری‌ها در حوزه حمل و نقل، انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی و صنایع نظامی با جهش قابل توجه از ۱۸ میلیون آمپر به ۵۰ میلیون آمپر ساعت در سال ارتقا یافتند که در این زمینه دست صنایع مختلف کشور برای استفاده از این محصولات کاملا باز شده است.

مجید هدایت با بیان افتتاح دیگر در حوزه سایت‌های مربوط به کمک به حوزه زیرساخت حمل و نقل الکتریکی و شارژ مربوط به موتور سیکلت‌ها گفت: این سایت می‌تواند از امکانات خورشیدی استفاده نموده و موتورسیکلت‌های الکتریکی را در همه نقاط و ظرف مدت کمتر از ۲ ساعت شارژ کند.

وی با بیان رونمایی از پروژه‌های مربوط به تأمین برق و آب در مناطق دور افتاده کشور و همچنین برای عشایر گفت: حدود یکصد محصول در این زمینه آماده تحویل به سازمان عشایری کشور شده است.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، افزایش ظرفیت سالیانه تولید از ۱۸ میلیون آمپر به ۵۰ میلیون آمپر ساعت، صرفه جویی ارزی سالیانه ۴۰ میلیون دلار، توسعه سبد محصولات به ۱۵۰ محصول، کاهش ۲۰ درصدی بهای تمام شده محصولات، ارتقای کیفیت و قابلیت اطمینان محصولات، افزایش طول عمر باتری، ورود به عرصه تولید باتری‌های نوین بدون نیاز به نگه داری (TMF) و افزایش سهم بازار از جمله مزایای کلی پروژه «صنعت نوین باتری‌های نظامی و باتری‌های فوق سنگین نیروگاهی و کششی» عنوان کرد

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =