۸۰ درصد مجوزها با امضا‌های طلایی

زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری: حدود ۸۰ درصد مجوزها، پر ابهام و دارای امضا‌های طلایی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در خصوص مجوز‌ها شاهدیم که ۲۰ درصد فقط شفاف است و ۸۰ درصد پرابهام و دارای امضا‌های طلایی است.
آقای علیرضا زاکانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از سه موضوع تولید، تورم واشتغال موضوع تولید را برای برنامه امشب برگزید و افزود: قطعا اگر تولید اصلاح شود، تورم و اشتغال هم تحت تاثیر آن خواهد بود و قطعا نرخ بیکاری و تورم ارتباط منسجمی با تولید دارد.
وی گفت: ما در حوزه اقتصاد و مدیریت ۹ کانون تلاش را هدفگذاری کرده ایم که دو مورد آن مربوط به اقتصاد و مدیریت است و در این بخش بحث کارآمدی، خدمتگزاری و تمرکز زدایی، حکمرانی داده‌ها و دولت الکترونیک را مدنظر داریم و کانون دوم جهش تولید است.
زاکانی افزود: در جهش تولید باید به ظرفیت‌های بالای کشورمان توجه کنیم، اما هیچ اهتمامی برای تعیین این شرایط وجود ندارد.
وی گفت: ما ۹ پیشران را در تولید انتخاب کرده ایم که شامل مسکن، توسعه ریلی، نفت، گاز، پتروشیمی، فناوری‌ها، صنایع دریایی، خودرو، معدن و فولاد، کشاورزی، توسعه روستایی و گردشگری است و هر کدام امکانی را برای ما فراهم می‌کند.
زاکانی گفت: مثلا ما در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، اما موانعی همچون نوع آبیاری، نهاده‌ها، کود، سم و بذر اصلاح شده پیش روی ماست که دولت کنونی در سال گذشته به بدترین وجه با آن برخورد کرد.
وی افزود: کلا تولید ما ۱۲۵ میلیون تن است که ۱۶ میلیون تن مواد پروتئینی و ۱۰۹ میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی است و دولت می‌دانست که برای کود و سم و بذر اصلاح شده نیازمند ۳۶۰ میلیون دلار است، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد و قیمت کود و سم تا ۱۰ برابر افزایش یافت.
زاکانی گفت: ما ظرفیت‌های تولیدی بی شماری در کشور داریم و ۹ پیشران را انتخاب کرده ایم و خوشه‌های مرتبط با این پیشران‌ها را بر اساس بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط باید فعال کنیم.
نامزد ریاست جمهوری گفت: برای رسیدن به این مقصود ما باید حداقل ۱۰ مانع را از سر راه تولید برداریم که نخستین مانع آن مقررات بی دلیلی است که بند پای تولید کننده است و در همین ارتباط با معضل مجوز‌ها مواجهیم به این ترتیب که ۲۰ درصد مجوز‌ها شفاف و بقیه پر از ابهام و دارای امضا‌های طلایی است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =