اظهار امیدواری عراقچی از دستیابی به توافق در دوره آتی مذاکرات

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، اظهار امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی‌توان آن را تضمین کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 در پایان دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام، نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی برگزار شد و طی آن روسای هیئت‌ها ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مستمر و فشرده تیم‌های کارشناسی، نتایج گفتگو‌های دور جاری را مورد ارزیابی مشترک قرار دادند.

 سیدعباس عراقچی، رئیس هیئت کشورمان در این نشست، ضمن اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این دور از مذاکرات به‌ویژه در مورد پیش‌نویس متون مذاکراتی، بیان کرد که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم گیری‌های جدی در پایتخت‌ها خصوصا در کشور‌های طرف مذاکره است.

وی از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی برای حفظ و احیای برجام، با واقع‌بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان ضمن تصریح این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، اظهار امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی‌توان آن را تضمین کرد.

رؤسای سایر هیئت‌ها نیز ضمن تأیید پیشرفت‌های صورت گرفته، بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تأکید کردند.

بازگشت مذاکره کنندگان به پایتخت‌ها

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: در دیدار امروز کمیسیون مشترک برجام ارزیابی کلی از پیشرفت‌های مهم در گفتگو‌های وین از جمله در ششمین دور گفتگو‌ها انجام و تصمیم گرفته شد وقفه‌ای ایجاد شود تا شرکت کنندگان جهت آمادگی برای آنچه تصور می‌شود دور نهایی مذاکرات باشد با مقامات در پایتخت‌ها مشورت و رایزنی کنند.

انریکه مورا: پیشرفت داشتیم، توافق نکردیم

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت: در این دور از مذاکرات، پیشرفت به دست آوردیم، اما هنوز به توافق دست پیدا نکرده‌ایم.

وی افزود: همچنان فاصله زیادی وجود دارد که طرف‌ها درباره مسائل اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران، باید آن را طی کنند.

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین بیان کرد: هم اکنون در وین درباره این موضوع مذاکره می‌شود که چه تحریم‌هایی از ایران لغو خواهد شد.

انریکه مورا گفت: ما انتظار داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای تهران به توافق برسند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =