همه باید به دولت منتخب کمک کنیم

رئیس جمهور گفت: همه باید کمک کنیم و فرقی هم نمی‌کند این دولت، دولت دوازدهم است یا فردا سیزدهم و چهاردهم است همه ما یک نظام و یک ملت هستیم و همه باید به هم کمک کنیم.

انتخابات از ارکان نظام است

رئیس جمهور گفت: انتخابات از ارکان نظام است و جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هئیت دولت به برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اصل انتخابات بسیار مهم و به یک مفهوم از ارکان نظام است. اگر گفتیم جمهوریت رکن بزرگ نظام است، جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد، امکان ندارد بگویید جمهوریت داریم، ولی در آن انتخابات نیست.

آقای روحانی افزود: جمهوریت یک پایه بسیار مهم در کنار اسلامیت است، تمام توان ما باید این باشد این پایه‌ها را حفظ کنیم، این پایه‌ها متزلزل شود کل نظام ما متزلزل شده است، انقلاب ما و همه تلاش‌ها که از سال ۴۱ به بعد شده است و همه خون‌ها، زندان‌ها و مجاهدت‌ها برای این بود اسلامیت و جمهوریت در ایران عزیز محفوظ بماند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نباید به اسلام لطمه بزنیم ادامه داد: اسلام جایگاه بالایی دارد و به ما نیازی ندارد و اسلام دارای سیاست، احکام، اخلاق و عدالت روشن است، همچنین دارای احترام به قومیت‌ها و جنسیت هاست و در اسلام همه موارد در سر جای خود قرار گرفته است.

آقای روحانی به اخلاق اسلامی هم اشاره کرد و گفت: باید جامعه‌ای داشته باشیم اگر حتی یک نفر دروغ گفت در جامعه به آن فرد اعتنایی نشود، این مهم است و اسلامیت یعنی همین. اسلام به این نیست که ما شعار بدهیم و صحبت کنیم و قرآن بخوانیم، این‌ها کافی نیست.

رئیس جمهور همچنین گفت: اخلاق اسلامی یعنی راستگویی، صداقت، حسن ظن داشتن به مردم و آبروی مردم را پایمال نکردن؛ این‌ها دارای اهمیت و دارای اساس است و این وظیفه دینی ما است که همه باید تلاش کنیم و اسلامیت به معنی واقعی کلمه در کشور در همه بخش‌ها و ابعاد تقویت شود.

دولت با ۳ سال و نیم جنگ اقتصادی کشور را اداره کرد

رئیس جمهور گفت: دولت با سه و سال و نیم جنگ اقتصادی کشور را اداره کرد و در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، آمریکا را پای میز مذاکره کشاند.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه نمی‌دانم این برجام چه نیشی به مخالفان زده است که نمی‌توانند آن را تحمل کنند؟ گفت: در ایامی که برجام تعطیل بود و این خائن ترامپ خبیث از برجام خارج شد، ما دستمان از برجام خالی بود آیا دست بر روی دست گذاشتیم؟ یا آنچه لازم بود وارد کردیم و صادر کردیم یا جای نفت را جبران کردیم.

رئیس جمهور افزود: اینکه ما کشور را در این ایام بدون نفت اداره کردیم، یک نفر این را نگفت که دولت خسته نباشد و شما کشور را در تاریخ برای بار اول در طول بیش از صد سال که نفت خرج شده است، بدون نفت اداره کردید.

آقای روحانی با بیان اینکه کسی از پتروشیمی، فولاد و نفت فرآورده نفتی تشکر نکرد تصریح کرد: همه این‌ها کوشش و فعالیت کردند برای اینکه این کشور را بتوان اداره کرد و این کشور اداره شده است، حقوق سر روز پرداخت شده و ما در این دولت نگذاشتیم حقوق حتی یک روز و دو روز تاخیر بیفتد و تمام اوراق سر ساعت پرداخت شده است و این کار بی نظیر است و در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور گفت: تمام کمک معیشتی‌ها سر موقع و به روز پرداخت شده است، اما شما دولت‌های قبلی را نگاه کنید، چرا ما بی انصافی می‌کنیم و این طوری حرف می‌زنیم و چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟
آقای روحانی افزود: دولت تا اینجا یک کار بزرگی را انجام داده و اولا کشور را در این سه سال و نیم جنگ حفظ کرده است و جنگ را با موفقیت به پایان رسانده است.

آقای روحانی گفت: من به ملت ایران اعلام می‌کنم، دولت جنگ را به پایان رسانده و در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشانده، حرف زده و مسایل مهم را حل و فصل کرده است و اگر بخواهند همین امروز ما می‌توانیم تحریم را تمام کنیم؛ نه فردا.

رئیس جمهور افزود: همین امروز دوم تیر؛ می‌توانیم تحریم را تمام کنیم، برویم و اختیارات را بدهیم به آقای دکتر عراقچی بروند وین و در عرض چند روز توافق را نهایی کنند و اعلام شود و تحریم برداشته شود.

آقای روحانی گفت: ما کارمان را انجام داده ایم حال یکسری پیچ و خم و گرفتاری‌های سیاسی دارد که من نمی‌خواهم وارد آن شوم، مردم اکنون روحیه‌ای دارند و نشاطی پیدا کرده اند و من نمی‌خواهم نشاط از مردم گرفته شود.

رئیس جمهور افزود: عهد ما با مردم این بود ما در برابر آمریکا تسلیم نشدیم، در برابر آمریکا خم نشدیم، با سه و سال و نیم جنگ کشور را بتوانیم اداره کنیم، مواد لازم را وارد کشور کنیم و هیچ کارخانه‌ای به دلیل عدم ورود مواداولیه از خارج تعطیل نشد، هیچ بیماری به خاطر نبود تخت بیرون بیمارستان نماند و این هنر و فداکاری ملت ایران است.

آقای روحانی گفت: ما این کار و راه را ادامه دادیم و در وسط این مشکلات آمدیم مشکلات اساسی بانک را هم حل کردیم؛ یعنی همه موسسات غیرمجاز را جمع کردیم کار عظیمی که پول عظیمی را هم پرداخت کردیم. رئیس جمهور افزود: شما فکر نکنید که به همین سادگی عمل شده، هی می‌گویند نقدینگی و نقدینگی یک گوشه نقدینگی همین جاست.

آقای روحانی گفت: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اصلاح بانک‌ها صرف کردیم، ۳۴ و چند هزار میلیارد تومان برای موسسات اعتباری و حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای بانک‌های نیرو‌های مسلح که سامان پیدا کنند و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول پرقدرت را ضرب در هفت کنید ۷۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که این کار را برای اینکه بانک‌ها را درست کنیم صورت گرفت.

رئیس جمهور افزود: چه کسی آمد و این موضوع را گفت، چه کسی آمد گفت دولت وسط این مشکلات عمل جراحی بزرگ در بانک‌ها را انجام و سامان داد و شفافیت بوجود آورد؟ چه کسی آمد گفت این دولت بود که جلوی فساد ایستاد؟.

آقای روحانی گفت: جلوی فساد را با دادگاه نمی‌توان گرفت بلکه با شفافیت می‌شود جلوی فساد را گرفت، این ما بودیم که با فساد جنگیدیم و روبروی فساد ایستادیم.

رئیس جمور افزود: امروز سامانه تجارت ما نشان می‌دهد چه کسی از بانک مرکزی پول گرفته و از کدام کشور خرید کرده است، کالای او کجاست و کی به بندر، انبار گمرک، انبار شهر و به بازار می‌رسد.

آقای روحانی گفت: این شفافیت را چه کسی درست کرد؟ این کار عظیم را دولت انجام داد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سه =