۱۰ درصد دانش‌آموزان هنوز کتابهایشان را نخریده اند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ۹۰ درصد دانش آموزان خرید‌های اینترنتی کتاب‌های درسی خود را انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسن ملکی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۹۰ درصد دانش آموزان خرید‌های اینترنتی کتاب‌های درسی خود را انجام داده و ۱۰ درصد دانش آموزان باقی مانده اند که شامل دانش آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم می‌شوند که هنوز کتاب‌های خود را خریداری نکرده اند.

وی افزود: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی تا شهریور ادامه دارد، اما خانواده‌ها هر چه سریعتر نسبت به خرید کتاب‌ها اقدام کنند، چون بعد از شهریور امکان خرید وجود نخواهد داشت و خانواده‌ها ناچار به خرید کتاب‌ها از بازار آزاد با چند برابر قیمت خواهند شد.

وی گفت: نرخ کتاب‌ها امسال ۲۵ درصد بیشتر از پارسال است.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: امسال کتاب درسی جدید و نونگاشت نداریم، اما همه کتاب‌های درسی دارای بارکد هوشمند خواهند شد که می‌توانند اطلاعات بیشتری از مطالب درسی در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

ملکی افزود: دانش آموزان می‌توانند با اسکن کردن از این بارکد‌ها به اطلاعات بیشتری درباره هر درس دسترسی پیدا کنند.
وی گفت: کتاب‌ها امسال بر اساس آموزش حضوری تألیف شده است و هیچ بخشی از آن‌ها حذف نخواهد شد، اما شیوه نامه تدریس کتاب را در شرایط آموزش حضوری و یا مجازی تدوین کرده ایم که نحوه تدریس هر درس در شرایط مختلف را در اختیار معلمان قرار می‌دهد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: محتوا و روش‌های مناسب تدریس برای آموزش مجازی هر درس مشخص شده است که در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت.
آقای ملکی گفت: در شیوه نامه آموزش مجازی کتاب‌ها سهم والدین و نحوه کمک آن‌ها به فرزندان خود نیز مشخص شده است.
وی به سؤالات کنکور سراسری امسال نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۵۸ سؤال آزمون سراسری ۱۴۰۰ یا خارج از کتاب و بخش‌های حذف شده و یا بسیار دشوار و اشتباه بوده اند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: سؤالات آزمون سراسری امسال باید بر اساس آموزش مجازی و خارج از بخش‌های حذف شده کتاب درسی بود که این رعایت نشده است.
آقای ملکی تأکید کرد: بخش‌های حذف شده کتاب درسی برای کنکور امسال از مدت‌ها قبل در اختیار سازمان سنجش قرار گرفته بود و نباید جز سؤالات کنکور امسال قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: این موارد را به سازمان سنجش اعلام کرده ایم و خواستار این هستیم که بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش کارگروهی تشکیل شود تا موارد اعلامی را بررسی کنند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − 1 =