همه المپین‌ها قهرمان هستند

وزیر ورزش و جوانان گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای که در توکیو رقم بخورد، همه المپین‌ها قهرمان و پهلوان هستند که فرصت حضور در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا را پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مسعود سلطانی فر در دیدار با ورزشکاران المپیکی افزود: یقین دارم که که قهرمانان کشورمان در بازی‌های المپیک همچون همه مردم که هر تپش قلب و جوشش خونشان برای سربلندی و بزرگی ایران است، نهایت تلاش خود را برای موفقیت در این رویداد مهم بکار خواهند بست.

وزیر ورزش و جوانان بااشاره به فرآیند آماده سازی کاروان ورزشی ایران برای بازی‌های المپیک گفت: این روند از بازی‌های کشور‌های اسلامی آغاز شد و سپس به بازی‌های داخل سالن ترکمنستان رسید و در نهایت در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم بیشترین تعداد مدال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ارمغان آمد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در بازی‌های المپیک جوانان هم رسیدن به جایگاه هفتم رده بندی مدال‌ها که نسبت به دوره قبل ارتقا هفده پله‌ای را بدنبال داشت، همگی بیانگر روند رو به رشد و توسعه ورزش کشور بود.

سلطانی فر با بیان اینکه تعداد سهمیه کسب شده در بازی‌های المپیک توکیو نسبت به هشت دوره حضور ایران در قبل از انقلاب اسلامی و هشت دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای رکورد بیشترین سهمیه است، افزود: برای این سهمیه‌ها اهتمام خوبی صورت گرفت و فارغ از هر نتیجه‌ای که در توکیو رقم بخورد، تک تک ورزشکاران المپیکی ما قهرمان و پهلوان هستند که این فرصت را دارند در بزرگترین رویداد ورزش قهرمانی دنیا حضور پیدا کنند چرا که المپیک، محل رقابت نخبه‌ترین، زبده‌ترین و بهترین ورزشکاران سراسر جهان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در تمام رشته ها، کسب سهمیه یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود، بطوریکه در بسکتبال و والیبال از دویست کشور دنیا، توانستیم در بین دوازده کشور برتر قرار بگیریم یا در شمشیر بازی در بین هشت تیم اول هستیم و در دیگر رشته‌ها هم ورزشکاران ما جزو ۱۶ یا ۳۲ نَفَر برتر قرار دارند که بدون شک کسب سهمیه‌ها پس از مرارت ها، مشقت‌ها و اردو‌های طولانی مدت و مسابقات سخت بدست آمده که فوق العاده ارزشمند است.

سلطانی فر تاکید کرد: ما در پیشگاه ملت بزرگ ایران شهادت می‌دهیم که تک تک ورزشکاران، مربیان و مدیران و روسای فدراسیون‌های آن‌ها، نهایت تلاش، همکاری و عزم و اراده را داشتند و به منصه ظهور رساندند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما هم در این مدت تلاش کردیم که ارامش، همگرایی و هماهنگی که نیاز است اعمال شود تا جاییکه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی زبانزد خاص و عام شد و این ارامش و همدلی را بسیاری از اهالی ورزش منحصر به فرد و بی سابقه ارزیابی کردند که شایسته است از صالحی امیری، محمود خسروی وفا و روسای فدراسیون‌ها به دلیل سعه صدر تشکر کنم

مسعود سلطانی فر با بیان اینکه همدلی و همگرایی در بدنه مدیریتی ورزش کشور باعث حل بسیاری از مشکلات ورزش شد، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای حل مشکلات معیشتی المپیکی‌ها انجام دادیم تا جاییکه کمک هزینه برای ۱۸ ماه به آن‌ها پرداخت شد و پاداش‌هایی هم مازاد براین حمایت‌ها در نظر گرفته شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دعای خیر مردم پشت سر قهرمانان است و مجموعه مدیریتی کشور هم با تلاش زیاد بهترین شرایط را برای موفقیت آن‌ها فراهم کرده است. این مراسم شب گذشته در سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =