دیدار وزیر اطلاعات با رئیس جمهور عراق

برهم صالح امروز (چهارشنبه) با سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران دیدار و دو طرف درباره روابط دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات کشورمان امروز (چهارشنبه، ۲۳ تیرماه) با برهم صالح در کاخ السلام بغداد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام علوی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به برهم صالح و ملت عراق فاجعه آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) در ذی قار را تسلیت گفت.

دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست بحث و تبادل نظر کردند.

برهم صالح و حجت‌الاسلام علوی بر ضرورت تقویت روابط ایران و عراق در همه عرصه‌ها تأکید کردند.

حجت‌الاسلام علوی در این دیدار بر «اهمیت روابط محکم بین دو کشور و ملت، حمایت ایران از امنیت و ثبات در عراق، تقویت همکاری، هماهنگی در مقابله را تروریسم و افراط گرایی و برقراری صلح در منطقه» تأکید کرد.

برهم صالح به «عمق روابط تاریخی عراق با جمهوری اسلامی ایران و ضرورت توسعه افق‌های همکاری دوجانبه در همه عرصه ها» اشاره کرد و گفت: عراق مقتدر، امن، باثبات، داراری حاکمیت و روابط متوازن با پیرامون عربی و اسلامی خود، نماینده ثابت و مرکزی برای تلاقی منافع مشترک با کشور‌های منطقه و تقویت کننده صلح و امنیت منطقه‌ای خواهد بود.

وی به خاطر «مواضع جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از عراق به ویژه در جنگ با تروریسم و مقابله با تروریست‌های داعش» تقدیر کرد.

وزیر اطلاعات کشورمان در بدو ورود به بغداد از محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بازدید کرد و قرار است با مسئولان عراقی دیدار کند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفت =