انهدام باند توزیع قرص‌های “گلوریا” در پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع دارو‌های غیرمجاز کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سرهنگ معظمی گودرزی اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی، اخیراً افرادی که در این زمینه فعالیت مجرمانه داشتند تحت رصد پلیس؛ و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به عوارض خطرناک مصرف برخی از این دارو‌ها از جمله قرص‌های گلوریا بیان داشت: در تحقیقات اولیه رسیدگی به پرونده و پس از بررسی‌های تخصصی، کارشناسان پلیس فتا پایتخت متوجه پیچیدگی پرونده شد و دریافتند ۳ نفر مجرم حرفه‌ای در حال فعالیت در زمینه توزیع قرص‌های گلوریا و دیگر دارو‌ها هستند.

وی ادامه داد: این شبکه گسترده توزیع دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی، در سطح کشور فعالیت دارد و این افراد با تبلیغات اغواکننده و دروغین، اقدام به توزیع و فروش این دارو‌ها کرده اند که اکثراً از قرص‌های چاقی، لاغری هستند و با این روش نه تنها سود کلانی به جیب زده‌اند بلکه آسیب‌های بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیری نیز به مصرف کنندگان این دارو‌ها وارد کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه، هر سه عضو این هرم مرگ‌بار شناسایی و با چندین عملیات در نقاط مختلفی از استان تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

به گفته معظمی گودرزی، بیش از ۱۶۰ هزار داروی غیرمجاز از محل دستگیری این مجرمان کشف شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها و خط قرمز‌های پلیس، سلامت مردم است و کسانی که جان مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار دهند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد، افزود: مجرمان مذکور قصد داشتند این قرص‌های گلوریا را در آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی توزیع کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع و پلیس با جدیت با آن برخورد می‌کند، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت تاکید کرد: از خرید و استفاده هرگونه دارو تحت عناوین مختلف چاقی، لاغری و دیگر دارو‌های تبلیغاتی بدون هماهنگی با پزشک مربوطه جداً خودداری و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنید.

پیش‌تر سردارد کریمی، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره عوارض مصرف قرص‌های لاغری برند گلوریا هشدار داد و گفت: متاسفانه قرص‌های لاغری عوارض جبران‌ناپذیری برای مصرف‌کنندگان در پی دارد که در این میان برندی به نام “گلوریا” که شامل کپسول‌های لاغری‌ست، حاوی مخدر شیشه تشخیص داده شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =