پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد ریالی معوقات کادر درمان

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای پرداخت معوقات و فوق العاده خاص کادر درمان مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه انجام شد، گفت: برای جبران زحمات کادر درمان عدد بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

قاسم جانبابایی عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افتتاح مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب براساس سیاستگذاری‌های مختلف در آمل انجام شد، زیرا آمل یکی از شهر‌های بزرگ مازندران بوده و از مهمترین ورودی‌های مازندران محسوب می‌شود.

او افزود: آمل از شهر‌هایی است که بیشترین تردد ورودی مازندران در آن جریان دارد و برخی اوقات به دلیل وخامت حال بیمار دسترسی مرکز قلب و عروق تا شهر‌های دیگر میسر نمیشد نیاز ایجاد مرکز قلب در آمل احساس شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب در غرب مازندران به دلیل نبود آن، تصریح کرد: بیمارستان‌های قلب دولتی مازندران در شهر‌های ساری، قائمشهر و بابل مستقر است و با ایجاد مرکز قلب در آمل می‌توان بیماران زیادی از غرب مازندران را با تعرفه دولتی تحت پوشش قرار داد و خدمت‌رسانی کرد.

این مسئول یکی از شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و کشورمان ایران را مشکلات قلبی، سکته‌های قلبی و مغزی دانست و یادآور شد: درمان حاد نیز از مؤثرترین راه‌های درمان است و آنژیوگرافی به موقع و تخلیه لخته خون می‌توان انسداد رگ‌ها باز کرده و یا در موارد خاص دست به تعویض عروق و انجام عمل باز زد.

وجود مراکز قلب پیشرفته در مراکز استان‌ها
جان‌بابایی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها مراکز قلب پیشرفته داریم، افزود: با توجه به پهناور بودن بسیاری از استان‌های کشور، لازم است تا مراکز قلب در شهر‌های بزرگ راه‌اندازی شود، یکی از مهمترین سیاستگذاری وزارت بهداشت و درمان ایجاد مراکز پیشرفته قلب در همه شهر‌های دارای جمعیت بالا است البته هم‌اکنون در همه مراکز استان‌ها​ و بیشتر شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت این مراکز وجود دارد.

او با اعلام اینکه ایجاد مراکز پیشرفته قلب در همه شهر‌های بزرگ کشور در دستور کار قرار دارد، متذکر شد: بیش از ۱۰۰ مرکز قلب خصوصی و دولتی در همه مراکز استان‌ها و شهر‌های با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر فعالیت دارند همچنین پروژه‌های نیمه‌کاره در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تأمین کادر درمان و نیروی انسانی بخش قلب​ از مهمترین دلایل تأخیر در بیمارستان‌های قلب و شیوع کرونا ویروس بوده است، گفت: هم‌اکنون شهرستان آمل از وضعیت کرونایی با بستری پایین روبرو است و امیدواریم روند کاهشی بیماران کرونایی به اعداد پائین و صفر برسد.

مرکز سرطان و شیمی درمانی در آمل ایجاد می‌شود
این مسئول با اشاره به دو برنامه عمده دیگر درمانی در شهرستان آمل به راه‌اندازی مرکز سرطان و بخش شیمی درمانی در بیمارستان امام علی (ع) اشاره کرد و یادآور شد: مرکز بیماران سرطانی آرین نیز با فعالیت خود کمک حال مردم خواهد بود، بخش رادیوتراپی، شیمی درمانی و پرتودرمانی از مهمترین بخش‌های مرکز سرطان‌شناسی هستند که ساختمان آن در حال ساخت است همچنین تهیه دستگاه آن با توجه به قرار داشتن در تعهدات وزارت بهداشت و درمان تأمین می‌شود و جای نگرانی نیست.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه هدف‌مان خدمت به بیماران سرطانی و ارائه خدمات جامع و گسترده به مردم آمل و شهر‌های همجوار است، بیان کرد: ایجاد مرکز زنان، زایمان و نوزادان از دیگر اقداماتی است که سال‌ها پیگیری برای ایجاد آن انجام شد تا به عنوان بزرگترین مرکز زنان مازندران از نظر تعداد اتاق‌های زایمانی در آمل بهعنوان سیاستگذاری وزارت بهداشت مطرح شود.

بزرگترین مرکز بیماری زنان و زایمان مازندران در آمل ایجاد می‌شود
معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با اشاره به فروکش کردن کرونا در کشور، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد روند رو به کاهش در همه استان‌ها هستیم هرچند این روند در برخی استان‌ها کندتر است، ولی در مازندران و استان‌های شمالی روند کاهشی است، اما در استان‌های همانند آذربایجان غربی و کردستان روند کاهش ملایم‌تر است.

این مسئول با تأکید بر اینکه هم‌اکنون نسبت به ماه‌های گذشته بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تخت‌ها خالی است و روند کاهشی خواهد بود، متذکر شد: روند در میزان بدحالی، بستری آی سی یو و فوت رو به کاهش است و امیدواریم این تعداد هر چه زودتر به صفر برسد.

جان‌بابایی با اعلام اینکه باید توجه داشت که کرونا ویروسی ناشناخته است و هنوز در دنیا ممکن است جهش‌هایی داشته باشد و روند جدید را در پیش بگیرد، خاطرنشان کرد: پس نباید به روند کاهشی دل خوش کرد، زیرا ممکن است پیک جدید را ایجاد کرده و هم مردم و هم کادر درمان را وارد چالش دیگر کند.

او از مردم درخواست کرد همچنان پروتکل بهداشتی، زدن ماسک و شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند، در مورد پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان، بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان هم امیدوار به کمک سازمان برنامه و بودجه است، مکاتبات لازم انجام شد و امیدواریم با کمک مسؤولان حق همکاران بهداشت و درمان پرداخت شود.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه عدد فوق‌العاده خاص برای استان‌های مختلف متفاوت است، ادامه داد: برای جبران زحمات کادر درمان عدد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود تا معوقات و سختی کار آن‌ها در نظر گرفته شود. ​

خالی شدن ۴۰ درصدی ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی
او تعداد بیماران کرونایی پیک پنجم را ۲ تا ۲.۵ برابر پیک‌های قبل دانست و گفت: این روند باعث ایجاد فشار بسیار سنگین بر روی کادر درمان شده است.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه استان مازندران در تزریق واکسن کرونا و واکسیناسیون مردم رتبه نخست استان را در اختیار دارد، گفت: بیش از ۶۰ درصد مردم این استان واکسینه شدند و هدف ما در کشور واکسیناسیون ۷۰ درصد مردم است، بنابراین مازندران از استان‌های پیش رو تلقی می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =