تشکیل کارگروه ویژه بازگشایی مدارس

دبیر کمیته همه گیری شناسی (اپیدمیولوژی) کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا از ایجاد کارگروه ویژه به منظور بررسی بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مسعود یونسیان در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفت: در نشست امروز کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گزارشی از تلاش‌های دست اندرکاران داخل کشور برای بازگشایی مدارس و همچنین تجربیات دیگر کشور‌ها در این زمینه و مستندات یونیسف و بانک جهانی برای بازگشایی مدارس ارائه شد.
وی افزود: کارگروهی به منظور بررسی علمی بازگشایی مدارس در کمیته علمی مقابله با کرونا کشور ایجاد شد تا در این زمینه تصمیم سازی و برای تصویب نهایی و اجرا به مسئولان ذیربط ارائه شود.
دکتر یونسیان با بیان اینکه مدارس در بستر جامعه فعالند تاکید کرد: باید به کنترل کامل در زمینه شیوع کرونا در جامعه پیش از بازگشایی مدارس دست یابیم.
 یونسیان اضافه کرد: در شرایط بازگشایی مدارس نیز باید انعطاف پذیر باشیم به گونه‌ای که اگر ضرورت ایجاب کرد به آموزش‌های مجازی بازگردیم.
وی افزود: نباید با بازگشایی مدارس آموزش مجازی تعطیل شود، چون این آموزش امکان جبران برخی عقب افتادگی‌ها به سبب شیوع کرونا را فراهم می‌کند.
 یونسیان گفت: آموزش مجازی برای استفاده دانش آموزان یا معلمانی که بیمار شده‌اند نیز قابل استفاده خواهد بود.
وی اضافه کرد: دانش آموزان، کارکنان و معلمانی که در هنگام بازگشایی مدارس احساس بیماری دارند باید بدون سختگیری گذشته در منزل بمانند به گونه‌ای که حتی بیماران تشویق به ماندن در منزل شوند.
دکتر یونسیان گفت: در شرایط فعلی مدارس بسته است و اگر مدارس بازگشایی شود و برخی که احساس بیماری دارند در منزل بمانند شرایط بهتر از بسته بودن تمام مدارس است.
وی افزود: پوشش مناسب واکسیناسیون در جامعه ضروری است و خوشبختانه تاکنون ۴۸ میلیون دُز واکسن نوبت اول تزریق شده است که حدود ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال کشور است و اگر با این سرعت ادامه یابد در ۲۰ روز آینده تمام این جمعیت ۴۸ میلیون نفری دوز دوم واکسن شان را دریافت کنند و همزمان تعداد دیگری نیز دز اول واکسن شان را تزریق می‌کنند.
وی گفت: به جای تاکید بر واکسیناسیون دانش آموزان، بر واکسیناسیون جامعه تاکید داریم. مشاهدات بیانگر آسیب بیشتر جامعه بزرگسالان از ابتلا به کرونا در مقایسه با دانش آموزان و کودکان است.
دکتر یونسیان افزود: دانش آموزان در زمان ابتلا به کرونا در حد ابتلا به آنفلوآنزا آسیب می‌بینند، اما بیشترین آسیب کرونا به سالمندان است که احتمال دارد از طریق دانش آموزان به این بیماری مبتلا شوند.
دبیر کمیته اپیدمیولوژی گفت: واکسن یکی از بخش‌های بسته مقابله با کروناست که باید در کنار رعایت دیگر اصول بهداشتی همچون فاصله‌گذاری اجتماعی و تهیه ماسک برای دانش آموزان نیازمند مورد توجه قرار گیرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =