استکبار قدرت علمی کشورمان را برنمی‌تابد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: توسعه فناوری‌های پیشرفته بویژه علوم و فناوری هسته ای، الزامی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، آقای محمد اسلامی امروز با حضور در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور با عنوان در مسیر پیشرفت که به مناسبت ۱۳ آبان و هفته استکبار ستیزی به مدت یک هفته در محل لانه جاسوسی برگزار شد، با تاکید بر اینکه توسعه فناوری‌های پیشرفته بویژه علوم و فناوری هسته ای، الزامی برای توسعه و پیشرفت کشور است، اظهار داشت: دنیای استکبار به هیچ وجه نمی‌پذیرد که ما بدون تبعیت از آن‌ها و بطور مستقل بر اساس دانش بومی نیرو‌های علمی و پژوهشگران متعهد خودمان در این عرصه‌ها حضور پیدا کنیم و در مسیر پیشرفت گام برداریم.
 اسلامی افزود: دشمنان ایران اسلامی این تلاش گسترده و جهادگونه را که برای ایجاد قدرت علمی و فناوری کشورمان صورت می‌گیرد، برنمی تابند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: به همین دلیل طی ۵۰ سالی که سازمان انرژی اتمی ایران ایجاد شده است، نه قبل و نه بعد از انقلاب اسلامی کمکی به ایران نکرده اند تا بتوانیم در این مسیر به فناوری دست پیدا کنیم. از این مهمتر اینکه همواره تلاش کرده اند تا در اجرای همان ظرفیت‌هایی که مورد تاکید قوانین بین المللی است، ممانعت ایجاد کنند.
وی افزود: آن‌ها نه تنها از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران حمایتی نکرده اند بلکه تخریب و مزاحمت ایجاد می‌کنند و از هیچ توطئه و حرکت ظالمانه‌ای دست بر نمی‌دارند.
 اسلامی گفت: استکبار جهانی با شهادت دانشمندان ما سعی کرده‌اند مسیر پیشرفت ما را مسدود کنند، اما به لطف الهی این امر باعث شد تا ایمان دانشمندان هسته‌ای و مدیران اجرائی ما قوی‌تر شود و با جدیت هرچه بیشتر حرکت جهشی در علوم و فناوری نوین انجام گیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز با حضور در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور با عنوان در مسیر پیشرفت که به مناسبت ۱۳ آبان و هفته استکبار ستیزی به مدت یک هفته در محل لانه جاسوسی برگزار شد، از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و با جمعی از دانش آموزان و دانشجویان بازدیدکننده در خصوص تصور آن‌ها از گستره فعالیت‌های صنعت هسته ای، علائق و لزوم تلاش‌های علمی آن‌ها گفتگو کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =